Gefröbel met La Peppina

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Gefröbel met La Peppina

Berichtdoor turboyeast » za 27 jun 2020, 21:48

LS.,
Nu heb ik eindelijk een Peppina, maar mis het dubbele filterbakje. Ik heb inmiddels begrepen dat Francesco Ceccarelli filterbakjes van de Ponte Vecchio kan leveren, die ook zouden moeten passen.
Maarre, misschien heeft iemand hier nog wel een vergeten laatje waar zo'n dubbel filterbakje in ligt...
Daar zou ik dan weer blij mee zijn... :)

Cheers, TY
Laatst gewijzigd door turboyeast op do 09 jul 2020, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: TKG: La Peppina dubbel filterbakje (of Ponte Vecchio)....

Berichtdoor HanR » zo 28 jun 2020, 13:05

En Francesco koopt ze dan weer bij www.lamacchinadelcaffe.com

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: TKG: La Peppina dubbel filterbakje (of Ponte Vecchio)....

Berichtdoor turboyeast » di 30 jun 2020, 13:13

En Francesco koopt ze dan weer bij www.lamacchinadelcaffe.comAfbeelding
Klopt, maar Francesco verstuurd het als briefpost (totale kosten 11 euro) terwijl lamachinadelcaffe meent voor het transport 23 eur te moeten rekenen…

In afwachting van mijn filterbakje was ik ook benieuwd naar de brewpressure van de Peppina. Hmmmm, een uitdaging. De Pep heeft een M6 opening aan de voorzijde van de groep. Helaas hebben al mijn manometerjes een 1/8 draad….Dusssss.
Een boutje M6 in de lengte uitgeboord met een M3 boortje. In een verloopje 1/8 een draad M6 getapt. Deze in een verloop 1/8 (bi)-1/8 (bi) gedraaid en vervolgens mijn 1/8 manometer erin…Alles lekker geteflon'ed en in de groep gedraaid. Werkt perfect....de Pep heeft een maximale brewpressure van 5 bar. Niet heel veel, maar hopelijk genoeg voor een goede doppio.
20200630_124930.jpg
20200630_124910.jpg
Cheers, TY
Laatst gewijzigd door turboyeast op di 30 jun 2020, 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.
-------------------------------------------------------

Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: TKG: La Peppina dubbel filterbakje (of Ponte Vecchio)....

Berichtdoor bobbee » di 30 jun 2020, 13:19

Ter info. Dit zijn de verzendkosten bij lamacchinadelcaffe voor een doos onderdelen en filterbakjes:

Afbeelding

Met de pavoni trek ik vaak espresso op 5 a 6 bar. Vind ik heerlijk. Succes met peppina! Zal vast goed komen met die 5 bar.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
ArjanV
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 20:03
Locatie: Swifterbant

Re: TKG: La Peppina dubbel filterbakje (of Ponte Vecchio)....

Berichtdoor ArjanV » di 30 jun 2020, 13:58

In afwachting van mijn filterbakje was ik ook benieuwd naar de brewpressure van de Peppina. Hmmmm, een uitdaging. De Pep heeft een M6 opening aan de voorzijde van de groep. Helaas hebben al mijn manometerjes een 1/8 draad….Dusssss.
Een boutje M6 in de lengte uitgeboord met een M3 boortje. In een verloopje 1/8 een draad M6 getapt. Deze in een verloop 1/8 (bi)-1/8 (bi) gedraaid en vervolgens mijn 1/8 manometer erin…Alles lekker geteflon'ed en in de groep gedraaid. Werkt perfect....de Pep heeft een maximale brewpressure van 5 bar. Niet heel veel, maar hopelijk genoeg voor een goede doppio.

Goed bezig! Had ik nog niet aan gedacht, ik had dan ook geen losse manometer liggen.
Ik ben benieuwd of het dubbele bakje veel uit gaat maken, succes.
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: TKG: La Peppina dubbel filterbakje (of Ponte Vecchio)....

Berichtdoor turboyeast » do 09 jul 2020, 11:03

LS.,
Ik heb het dubbele bakje uit Italie binnen. Het resultaat is er lichtjaren op vooruit gegaan, maar ik ben nog steeds niet helemaal tevreden. Mijn Lambro knijpt gewoon zoveel meer uit de boontjes...
Het drukmetertje is trouwens wel héél erg handig. In het begin geef ik preinfusie op 1 bar en als er dan een druppeltje koffie komt, geef ik 'm de volle 5 bar.... ;)
Misschien heb ik het hoogst haalbare al bereikt....
Cheers, TY

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
-------------------------------------------------------

Let's gobblefunk


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ErikvW en 9 gasten

cron