Halfautomaat / totaal set

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
maartenc1985
Berichten: 57
Lid geworden op: za 21 nov 2020, 07:48

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor maartenc1985 » zo 06 dec 2020, 20:15

Prima maler. Die Brewtus hier op het forum lijkt me een goede aanvulling.
Volgens verkoper kan deze met een simpele switch omgezet worden van watertank naar vast water. Klopt dit of moet ik met meerdere zaken rekening houden. Machine komt naast de vaatwasser te staan. Dus dit moet lukken toch? En wat voor
Filter moet ik er dan tussen plaatsen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor HanR » zo 06 dec 2020, 21:23

Geen probleem. Er is in de machine al een extra klep voorzien. Het omzetten van de kogelkraan is afdoende. Ook heeft de machine een afvoer aansluiting. Een gaatje boren in de lekbak is voldoende.

maartenc1985
Berichten: 57
Lid geworden op: za 21 nov 2020, 07:48

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor maartenc1985 » ma 07 dec 2020, 06:08

Dank je wel. Twijfel nu alleen nog tussen de brewtus hier op het forum of een nieuwe lelit mara x.

Voordeel brewtus duo boiler, prijs, aansluiten op vast water en afvoer. Nadeel 2ehands

Lelit. Voordeel nieuw, garantie,


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor HanR » ma 07 dec 2020, 08:10

Een MaraX kun je ook vrij eenvoudig aansluiten op vastwater. Garantie is vervolgens een zaak met de leverancier. Als die de aanpassing naar vastwater maakt, is er (nu spreek ik even voor mijzelf) geen probleem.


Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor Pti » ma 07 dec 2020, 16:31

Dat vrij eenvoudig vind ik nog wel meevallen.

De draadboom uitbreidden, machine op hoge poten en er moet een gat in de RVS bodemplaat komen.
De kosten van een magneetklep, een rotatiepomp, de slangen en bovengenoemde arbeid. Naast het feit dat de fabrieksgarantie daarmee technisch gezien komt te vervallen, komt mijn "biervilt" berekening ergens rond de €400,-

Dan zit je al niet ver meer van Bianca territorium. Daar zitten dan veel meer opties en veel meer extra accesoires op en aan voor een kleine meerprijs met een stuk minder poespas. Maar dat ben ik, €1950 of zelfs €1200 is voor veel mensen een hoop geld voor een luxe waterkoker.

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor HanR » ma 07 dec 2020, 16:50

Natuurlijk. Maar waarom een rotatie pomp?
Vibratiepomp heeft geen voordruk nodig, maar hij krijgt er niets van.

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor Pti » ma 07 dec 2020, 17:47

Tsja dat is waar! Het zou natuurlijk gewoon op de bibberpomp kunnen dat scheelt wel een hoop kosten.

Maar ik krijg er toch een beetje een hoog Honda Civic gevoel van. Je kunt aanpassen of "tunen" wat je wil maar het zal nooit een echte sportwagen zijn. En onderaan de streep is die mx5 uiteindelijk goedkoper ;)

maartenc1985
Berichten: 57
Lid geworden op: za 21 nov 2020, 07:48

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor maartenc1985 » ma 07 dec 2020, 19:45

Allemaal bedankt.

Ik haal deze week de compak E5 en de brewtus 4 op. Volgens mij een prima set en onder mijn budget.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor bvds » di 08 dec 2020, 18:20

Gebeurt niet vaak dat iemand onze adviezen opvolgt ;)

Veel plezier. Prima set.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor bobbee » wo 09 dec 2020, 09:27

Mijn ervaring is dat ik al jaren in de koffiebranche werk. Van Barista tot koffiebrander. Heb bijvoorbeeld mijn sca barista en sensory op professioneel en ben gecertificeerd SCA TraIner.
Via mijn werk krijg ik heel veel samples binnen die ik zelf op een IKAWA brander brandt. Ik werk daarnaast met veel branderijen en wil ik buiten het werk ook thuis een goede koffie zetten
Mijn kennis ligt vooral bij de koffie en de smaak en niet zo zeer bij machines en al helemaal niet onder de motorkap. Dus vandaar al mijn vragen.

Daarom wil ik ook graag een goede machine thuis waar ik mee kan spelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nice!
Wat cool dat je hier komt voor info en nu duidelijk. Zou je niet verwachten vanuit de prof wereld.
Nou, spread the word onder je collega's over ons forumpje. Afbeelding Meer profs met kennis van smaak op ons forum etc. en wij met onze home barista kennis ook over smaak maar ook over goede gear voor in de keuken. Kunnen we mooi info delen denk ik!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron