Vandaag was het echt zover: mijn eeuwenoude trouwe halfautomaat van Saeco heeft het begeven. Ik weet het; het is geen fascinerend apparaat. Maar hij heeft het jaren goed gedaan! En hij heeft mijn enthousiasme voor espresso (en cappuccino) maken aangewakkerd. We zijn aan het sparen voor een echt goede halfautomaat met een aparte bonenmaler, maar helaas is ons budget op dit moment nog niet toereikend. Dus ik zoek een tussenoplossing: een goede halfautomaat met een bonenmaler die weer even meegaat!
Wensen [update na aanschaf bonenmaler dankzij dit forum]
> Een goed espressoapparaat. Ik kijk nu naar bijvoorbeeld de Rancilio Silvia, maar ik sta uiteraard open voor andere suggesties.
> Ik drink vooral espresso macchiato, dus een goede stoomfunctie is fijn.
> Budget: max. (!) 250 euro.
> Goed onderhouden, in zeer nette staat, geen gebreken. Het liefst gereviseerd.
Ik vind het lastig om te vertrouwen op wat er op Marktplaats wordt aangeboden. Daarvoor heb ik nog te weinig verstand van espressoapparaten en de mogelijke (verborgen) gebreken, helaas. Vandaar dat ik jullie advies vraag. Is er hier iemand die een mooi en betrouwbaar aanbod heeft? Of weet waar ik kan zoeken, waar ik op moet letten?
Vast heel erg bedankt!
Danielle
GEVRAAGD: goede tweedehands halfautomaat voor enthousiaste beginner
1
Laatst gewijzigd door Danielle_D op wo 01 sep 2021, 09:18, 3 keer totaal gewijzigd.