GEVRAAGD: goede tweedehands halfautomaat voor enthousiaste beginner

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Danielle_D
Berichten: 63
Lid geworden op: di 31 aug 2021, 13:56

GEVRAAGD: goede tweedehands halfautomaat voor enthousiaste beginner

Berichtdoor Danielle_D » di 31 aug 2021, 17:38

Vandaag was het echt zover: mijn eeuwenoude trouwe halfautomaat van Saeco heeft het begeven. Ik weet het; het is geen fascinerend apparaat. Maar hij heeft het jaren goed gedaan! En hij heeft mijn enthousiasme voor espresso (en cappuccino) maken aangewakkerd. We zijn aan het sparen voor een echt goede halfautomaat met een aparte bonenmaler, maar helaas is ons budget op dit moment nog niet toereikend. Dus ik zoek een tussenoplossing: een goede halfautomaat met een bonenmaler die weer even meegaat!

Wensen [update na aanschaf bonenmaler dankzij dit forum]
> Een goed espressoapparaat. Ik kijk nu naar bijvoorbeeld de Rancilio Silvia, maar ik sta uiteraard open voor andere suggesties.
> Ik drink vooral espresso macchiato, dus een goede stoomfunctie is fijn.
> Budget: max. (!) 250 euro.
> Goed onderhouden, in zeer nette staat, geen gebreken. Het liefst gereviseerd.

Ik vind het lastig om te vertrouwen op wat er op Marktplaats wordt aangeboden. Daarvoor heb ik nog te weinig verstand van espressoapparaten en de mogelijke (verborgen) gebreken, helaas. Vandaar dat ik jullie advies vraag. Is er hier iemand die een mooi en betrouwbaar aanbod heeft? Of weet waar ik kan zoeken, waar ik op moet letten?

Vast heel erg bedankt!

Danielle
Laatst gewijzigd door Danielle_D op wo 01 sep 2021, 09:18, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: GEVRAAGD: goede tweedehands halfautomaat voor enthousiaste beginner

Berichtdoor fransg » di 31 aug 2021, 17:56

Welkom Danielle!

Heb je reeds een maler?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Danielle_D
Berichten: 63
Lid geworden op: di 31 aug 2021, 13:56

Re: GEVRAAGD: goede tweedehands halfautomaat voor enthousiaste beginner

Berichtdoor Danielle_D » di 31 aug 2021, 18:06

Dankje, Frans!
Nee, ik heb op dit moment geen maler. Vandaar ook de wens voor een ingebouwde. Ik weet dat een losse altijd beter is, maar ik vrees dat én een goede machine én een goede maler bij elkaar niet te krijgen zijn voor 375 euro. Toch?

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: GEVRAAGD: goede tweedehands halfautomaat voor enthousiaste beginner

Berichtdoor Fisherman » di 31 aug 2021, 18:31

Dankje, Frans!
Nee, ik heb op dit moment geen maler. Vandaar ook de wens voor een ingebouwde. Ik weet dat een losse altijd beter is, maar ik vrees dat én een goede machine én een goede maler bij elkaar niet te krijgen zijn voor 375 euro. Toch?
Wellicht dat je voor een Eurootje of 150 een oudere Rancilio Silvia op de kop kan tikken op MP. Daarnaast zou je een wat oudere horecamaler a la Fiorenzato of Mazzer SJ kunnen zetten.

Of dat een goed alternatief is, hangt af van de gebruiker, maar voor een echte beginner met beperkt budget zou het een leuke eerste set zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: GEVRAAGD: goede tweedehands halfautomaat voor enthousiaste beginner

Berichtdoor fransg » di 31 aug 2021, 18:48

Dankje, Frans!
Nee, ik heb op dit moment geen maler. Vandaar ook de wens voor een ingebouwde. Ik weet dat een losse altijd beter is, maar ik vrees dat én een goede machine én een goede maler bij elkaar niet te krijgen zijn voor 375 euro. Toch?
je begint met goeie bonen, dan een maler die minimaal okee moet zijn, dan de machine.
er zit helaas niets anders op

je kunt ook goeie bonen en een redelijke maler nemen, en dan aan de gang gaan met een aeropress, of filterkoffie, die dingen kosten weinig.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

MartinW
Berichten: 50
Lid geworden op: di 27 jul 2021, 20:50

Re: GEVRAAGD: goede tweedehands halfautomaat voor enthousiaste beginner

Berichtdoor MartinW » di 31 aug 2021, 19:45

Hallo Danielle,

Misschien goed om mijn ervaringen te lezen van een apparaat tot €400 die een ingebouwde maler had.
Zie https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Ik zou gezien mijn ervaringen niet voor een apparaat met ingebouwde bonen maler gaan.

Misschien zoals is voorgesteld eerst een (gebruikte) maler, Aeropress en verse bonen?

Succes met je keuze!

Verstuurd vanaf mijn TA-1004 met Tapatalk


Danielle_D
Berichten: 63
Lid geworden op: di 31 aug 2021, 13:56

Re: GEVRAAGD: goede tweedehands halfautomaat voor enthousiaste beginner

Berichtdoor Danielle_D » di 31 aug 2021, 19:57

Dankje, Frans!
Nee, ik heb op dit moment geen maler. Vandaar ook de wens voor een ingebouwde. Ik weet dat een losse altijd beter is, maar ik vrees dat én een goede machine én een goede maler bij elkaar niet te krijgen zijn voor 375 euro. Toch?
Wellicht dat je voor een Eurootje of 150 een oudere Rancilio Silvia op de kop kan tikken op MP. Daarnaast zou je een wat oudere horecamaler a la Fiorenzato of Mazzer SJ kunnen zetten.

Of dat een goed alternatief is, hangt af van de gebruiker, maar voor een echte beginner met beperkt budget zou het een leuke eerste set zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Dat vind ik wel klinken als een goed alternatief voor nu! Op MP zie ik tot nu toe vooral 'wat duurdere' Rancilio Silvia (rond 350 euro). Dan wordt het lastig met ook een maler erbij. Ik ga goed op zoek! Tip waar ik op moet letten bij een oudere Rancilio?

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: GEVRAAGD: goede tweedehands halfautomaat voor enthousiaste beginner

Berichtdoor Marc O. » di 31 aug 2021, 19:58

Je zou deze maler eens kunnen overwegen: https://www.koffiepraat.nl/forum/viewto ... 25#p127725

En dan bijvoorbeeld zoeken naar een gebruikte Sylvia, Quickmill of een Ascasa oid voor ca. 200,-. Volgens mij heb je dan een prima set.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Danielle_D
Berichten: 63
Lid geworden op: di 31 aug 2021, 13:56

Re: GEVRAAGD: goede tweedehands halfautomaat voor enthousiaste beginner

Berichtdoor Danielle_D » di 31 aug 2021, 20:24

Je zou deze maler eens kunnen overwegen: https://www.koffiepraat.nl/forum/viewto ... 25#p127725

En dan bijvoorbeeld zoeken naar een gebruikte Sylvia, Quickmill of een Ascasa oid voor ca. 200,-. Volgens mij heb je dan een prima set.

Heel goede tip! Dankje!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: GEVRAAGD: goede tweedehands halfautomaat voor enthousiaste beginner

Berichtdoor bobbee » wo 01 sep 2021, 07:42

Ik zou even rustig aan doen en nu niet meteen gaan kopen.
We kunnen je helpen met het vinden van leuke spullen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron