Weegschaal

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Chris83
Berichten: 7
Lid geworden op: za 18 sep 2021, 14:48

Weegschaal

Berichtdoor Chris83 » zo 09 jan 2022, 13:25

Ter uitbreiding van mijn set ben ik op zoek naar een goede weegschaal. Auto timer is een must.

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Weegschaal

Berichtdoor manduca » zo 09 jan 2022, 16:22

Budget?

Ik ben fan van de acaia’s. Maar dat kost wel wat.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Chris83
Berichten: 7
Lid geworden op: za 18 sep 2021, 14:48

Re: Weegschaal

Berichtdoor Chris83 » zo 09 jan 2022, 16:32

Max €70,-. Acaia zal helaas niet lukken voor die prijs.

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Weegschaal

Berichtdoor Keyser » zo 09 jan 2022, 16:50

Heb zelf een Brewista smart scale II waar ik erg tevreden over ben. Snel genoeg, sterke accu, degelijk.

Chris83
Berichten: 7
Lid geworden op: za 18 sep 2021, 14:48

Re: Weegschaal

Berichtdoor Chris83 » ma 10 jan 2022, 11:03

Heb zelf een Brewista smart scale II waar ik erg tevreden over ben. Snel genoeg, sterke accu, degelijk.
Ja die heb ik ook op het oog. Past de portafilter er goed op?

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Weegschaal

Berichtdoor Ypuh » ma 10 jan 2022, 11:54

Heb zelf een Brewista smart scale II waar ik erg tevreden over ben. Snel genoeg, sterke accu, degelijk.
Ja die heb ik ook op het oog. Past de portafilter er goed op?
De PF past zeker goed op een Brewista, beter dan op een Acaia Lunar. De Brewista is ietsjes ruimer/vierkanter en ook hoger.

Heb enkele maanden geleden de upgrade gemaakt. Buiten dat de Acaia een fractie sneller is, zijn er weinig verschillen. Toch 'voelt' dat snelheidsverschil als een wereld van verschil. Daarnaast is de Acaia mooier gebouwd. Of dat de meerprijs waard is kun je alleen zelf beoordelen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Weegschaal

Berichtdoor manduca » ma 10 jan 2022, 12:14

En als de Lunar te klein is, heb je ook nog de Pearl. Die is goedkoper. Maar past wellicht niet onder iedere machine.
Gebruik zelf de Pearl voor mijn espresso machines, en mijn Lunar voor de aeropress/onderweg/vakantie.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista

Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
Daniël
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 04 okt 2019, 10:05

Re: Weegschaal

Berichtdoor Daniël » ma 10 jan 2022, 22:17

Time more hebben wij thuis. Vind het een prima weegschaal. Misschien wat groot voor onder de machine, met e 61 smeert het wel wat.

Chris83
Berichten: 7
Lid geworden op: za 18 sep 2021, 14:48

Re: Weegschaal

Berichtdoor Chris83 » di 11 jan 2022, 09:37

Heb zelf een Brewista smart scale II waar ik erg tevreden over ben. Snel genoeg, sterke accu, degelijk.
Ja die heb ik ook op het oog. Past de portafilter er goed op?
De PF past zeker goed op een Brewista, beter dan op een Acaia Lunar. De Brewista is ietsjes ruimer/vierkanter en ook hoger.

Heb enkele maanden geleden de upgrade gemaakt. Buiten dat de Acaia een fractie sneller is, zijn er weinig verschillen. Toch 'voelt' dat snelheidsverschil als een wereld van verschil. Daarnaast is de Acaia mooier gebouwd. Of dat de meerprijs waard is kun je alleen zelf beoordelen.
Thanks. Brewista of Time more gaat het worden denk ik.

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Weegschaal

Berichtdoor Keyser » di 11 jan 2022, 11:20

Waarom ik de Timemore o.a. laatst niet overnam van dit forum was dat de accu na een week opgeladen moet worden. Tenminste wanneer ik mij dit goed herinner. De Brewista gaat bij mij een paar maanden mee. Ik weet niet of anderen ook die ervaring hebben? Ik vind de Timemore er beter uitzien. Maar ik dacht dat de Brewista beter waterdicht was. Timemore heeft toch ook een open USB aansluiting waar de Brewista een rubber dekseltje heeft?

Ik vind een Acaia optisch erg mooi. Ook wel een hebbeding voor de hobby. Ik zou er geen nee tegen zeggen. Hij is sneller, maar betwijfel of de meerprijs in verhouding staat ten opzichte van de winst in praktisch gebruik. Ik vind de Brewista daarin snel en precies genoeg.

Controleer wel even wat ik hier beweer. Haha het is al even geleden dat ik hier in ben gedoken.


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron