"SImpele" koffiemaler gezocht

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

"SImpele" koffiemaler gezocht

Berichtdoor pichichi » wo 12 jan 2022, 09:18

Hallo allemaal,
Ik meld me ook weer eens...

Gelukkig nieuwjaar nog :)
Het afgelopen jaar eindigde wat lawaaiig.. lawaaiiger dan het al was. Met de Baratza Sette that is.
En na een kleine reinigingsactie en verder zoeken, bleek dat de gearbox "gewoon" kapot is.
Is te bestellen en te installeren en kost niet veel (maar wel tijd) maar ik heb er geen zin in.
De verdere inzichten op het HB forum doen me hierover sowieso twijfelen.

Aldus, iemand nog een soortgelijke maler in de aanbieding of tips?
In feite gebruikte ik de Sette alleen in de ochtend, eenmalig, om te malen voor Mokapot..
Het hoeft geen groot, zwaar bakbeest te zijn, maar terug naar de Solis tijden wil ik niet, of een Rommelsbacher EKM 200 zoals een collega heeft staan is me ook wat te plastic-erig. En graag ook minder lawaaiig, om niet iedereen wakker te maken :D
Dank!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: "SImpele" koffiemaler gezocht

Berichtdoor fransg » wo 12 jan 2022, 09:22

Goede nieuws is dat je van koffie kunt genieten!

Voor de mokkapot kan misschien ook gewoon een handmalertje worden gebruikt? Daar zijn er de laatste tijd verschillende van te koop in mooie vormgeving en bij afwezigheid van motor maken die alleen wat zachtjes kraakgeluid zodat niemand ervan wakker wordt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

ArjenT5R
Berichten: 349
Lid geworden op: za 16 okt 2021, 00:25

Re: "SImpele" koffiemaler gezocht

Berichtdoor ArjenT5R » wo 12 jan 2022, 13:33

Moet ik die sette repareren voor je?

Of lijkt je dit wat?

Bonenmaler, koffiemolen
€ 50,00
https://link.marktplaats.nl/m1777046148

Staat hier ook ergens te koop nog... Is weliswaar een rommelsbacher maar dan een ekm 500 zeker prima voor mokkapot en minder herrie en sneller malen 18 gram in 12 seconden.

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: "SImpele" koffiemaler gezocht

Berichtdoor pichichi » vr 21 jan 2022, 15:39

Goede nieuws is dat je van koffie kunt genieten!

Bedankt Frans, maar ik ben er nog steeds niet helemaal.. Maar inderdaad, genoten van koffie kan altijd, ook als je niets proeft ;-)
(on a side-note: heb alle afgelopen reukverloren corona-maanden vaak gehoord dat andere reukverlorenen vaak koffie niet meer konden luchten; ik heb dat g e l u k k i g nooit gehad, maar vraag me wel af of dat vanwege de jarenlange proefervaring zo zou zijn gekomen... Een interessant overpeionswaardige constatering toch?)

Voor de mokkapot kan misschien ook gewoon een handmalertje worden gebruikt? Daar zijn er de laatste tijd verschillende van te koop in mooie vormgeving en bij afwezigheid van motor maken die alleen wat zachtjes kraakgeluid zodat niemand ervan wakker wordt.

Bedankt ook voor deze suggestie, maar dat zal geen optie zijn. De enige koffie die mijn vrouw voor zichzelf maakt - en dat is vroeg in de ochtend én dat moet een beetje snel - is de mokapot. Toen ik haar eens mijn Comandante aanschaf toonde (en de prijs nog niet had verklapt) kreeg ik deze blik: :roll: )
Laatst gewijzigd door pichichi op vr 21 jan 2022, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re:

Berichtdoor pichichi » vr 21 jan 2022, 15:45

Moet ik die sette repareren voor je?

Of lijkt je dit wat?

Bonenmaler, koffiemolen
€ 50,00
https://link.marktplaats.nl/m1777046148

Staat hier ook ergens te koop nog... Is weliswaar een rommelsbacher maar dan een ekm 500 zeker prima voor mokkapot en minder herrie en sneller malen 18 gram in 12 seconden.

Dank voor het aanbod Arjen! Nou, ik had al afscheid genomen van de Sette, en dat is definitief. Maar... zou jij m willen misschien willen ruilen voor die Rommelsbacher? Als jij de Sette weer met nieuwe gearbox aan de praat krijgt kan jij m wellicht doorverkopen? Laat maar weten als je dat ziet zitten.

Overigens neem ik die Duitser er dan gewoon bij want *drumroll*...... Er staat inmiddels een Fellow Ode op het aanrecht, ietwat timide, qua donkere kleur en kleine omvang, te pronken!
(Ja, ik weet het, eigenlijk niet voor mokapot, maar de eerste testweek is ie goed doorgekomen. En gebruik m dus ook voor filter nu, en dat scheelt tijd en spierkracht plus verlengt de levensduur van de Comandante ;-). Daarvoor maalt ie echt heel strak moet ik zeggen. En het allergrappigst vind ik nog wel dat "thwack"-hendeltje, net alsof ik op het werk ben en de MK Guatemala er van langs geef!!
Qua fijnheid zou het... iets fijner kunnen, maar ik ga eens kijken naar SSP burrs (zal prijstechnisch wat mal zijn gok ik) maar ik las ook dat in Q3 dit jaar Fellow met een set burrs 2.0 komt die fijner kunnen malen en tegen gereduceerd tarief voor huidige bezitters aan te schaffen is.)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: "SImpele" koffiemaler gezocht

Berichtdoor fransg » vr 21 jan 2022, 18:55

(on a side-note: heb alle afgelopen reukverloren corona-maanden vaak gehoord dat andere reukverlorenen vaak koffie niet meer konden luchten; ik heb dat g e l u k k i g nooit gehad, maar vraag me wel af of dat vanwege de jarenlange proefervaring zo zou zijn gekomen... Een interessant overpeinswaardige constatering toch?)
Ja dan heb je toch een voorsprong gehad dankzij die training!

Hoe dan ook fijn dat je weer 'onder ons' bent. En ik hoop dat jouw verdere herstel gestaag (en af en toe met sprongen) voortgaat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

ArjenT5R
Berichten: 349
Lid geworden op: za 16 okt 2021, 00:25

Re: "SImpele" koffiemaler gezocht

Berichtdoor ArjenT5R » vr 21 jan 2022, 19:39

Ja dat lijkt me wel leuk!

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: "SImpele" koffiemaler gezocht

Berichtdoor pichichi » za 22 jan 2022, 00:03

Ja dat lijkt me wel leuk!

Dat gaan we regelen dan!

Zullen we het afhandelen via pm en aldaar de provincies Zeeland, Utrecht en Limburg met elkaar proberen te connecten 😉)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

ArjenT5R
Berichten: 349
Lid geworden op: za 16 okt 2021, 00:25

Re: "SImpele" koffiemaler gezocht

Berichtdoor ArjenT5R » za 22 jan 2022, 00:14

Aye aye!


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron