TKG Fellow Atmos 1,2l

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

TKG Fellow Atmos 1,2l

Berichtdoor RoosW » do 06 okt 2022, 12:38

Liefst wit, maar elke andere uitvoering is ook prima. Meer als 1 stuks is ook goed ;)

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5648
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: TKG Fellow Atmos 1,2l

Berichtdoor gilleko B. » do 06 okt 2022, 12:57

Liefst wit, maar elke andere uitvoering is ook prima. Meer als 1 stuks is ook goed ;)
Let wel, er is een batch geweest waarbij de deksels gelijk of na enige tijd gebruik kapot gingen. Ik had er 2 bij Van Pommeren gekocht, na aangeven van het euvel per ommegaande 2 nieuwe deksels gekregen. Dat was wel een fijn stukje after sales gebeuren. Functioneert nu nog steeds prima.

Afbeelding


RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: TKG Fellow Atmos 1,2l

Berichtdoor RoosW » do 06 okt 2022, 13:07

Liefst wit, maar elke andere uitvoering is ook prima. Meer als 1 stuks is ook goed ;)
Let wel, er is een batch geweest waarbij de deksels gelijk of na enige tijd gebruik kapot gingen. Ik had er 2 bij Van Pommeren gekocht, na aangeven van het euvel per ommegaande 2 nieuwe deksels gekregen. Dat was wel een fijn stukje after sales gebeuren. Functioneert nu nog steeds prima.

Afbeelding
Oef, goede info! Kun je het ergens aan zien? Een batch nummer oid?

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5648
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: TKG Fellow Atmos 1,2l

Berichtdoor gilleko B. » ma 10 okt 2022, 00:41

Liefst wit, maar elke andere uitvoering is ook prima. Meer als 1 stuks is ook goed ;)
Let wel, er is een batch geweest waarbij de deksels gelijk of na enige tijd gebruik kapot gingen. Ik had er 2 bij Van Pommeren gekocht, na aangeven van het euvel per ommegaande 2 nieuwe deksels gekregen. Dat was wel een fijn stukje after sales gebeuren. Functioneert nu nog steeds prima.

Afbeelding
Oef, goede info! Kun je het ergens aan zien? Een batch nummer oid?
Nee, mij niet bekend, je draait aan de bus of deksel waarna het vacuum trekken niet lukt. Dan weet je dat het deksel kapot is. In het deksel zit een dopje dat dan naar benee schiet en je ziet dan een groen stickertje eronder verschijnen als het werkt. Om deze reden zouk nieuw kopen met garantie. Werkt wel goed als het werkt.

Afbeelding



doubleb
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 15:25

Re: TKG Fellow Atmos 1,2l

Berichtdoor doubleb » ma 10 okt 2022, 09:09

Er is ook een batch waarbij de deksel het vacuum snel verliest (binnen een paar uur) Ik heb er daar vorig jaar augustus een van gekocht. Ben via Home Barista nog steeds bezig om dit opgelost te krijgen. Ze gaven aan dat er meerdere claims liggen bij Fellow om de deksels van deze batch te vervangen.
Lelit Bianca | Sculptor 078s | G-iota | Clever Dripper | Timemore C2

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5648
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: TKG Fellow Atmos 1,2l

Berichtdoor gilleko B. » ma 10 okt 2022, 09:16

Er is ook een batch waarbij de deksel het vacuum snel verliest (binnen een paar uur) Ik heb er daar vorig jaar augustus een van gekocht. Ben via Home Barista nog steeds bezig om dit opgelost te krijgen. Ze gaven aan dat er meerdere claims liggen bij Fellow om de deksels van deze batch te vervangen.
Precies, als het werkt dan werkt het, maar er kunnen euvels aan die deksels zitten. Van Van Pommeren destijds had ik een batch goed werkende deksels gekregen ter vervanging. Dat gezegd hebbende, het vacuum verdwijnt na een paar dagen, dus dan weer even draaien. Ik denk ook, maar corrigeer me, dat het vacuum geen 2 weken blijft. Denk dat dat niet mogelijk is. Maar in natuurkunde benk nooit een ster geweest.

Afbeelding



doubleb
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 15:25

Re: TKG Fellow Atmos 1,2l

Berichtdoor doubleb » ma 10 okt 2022, 09:48

Dat klopt. Fellow zelf geeft aan dat de seal 3 tot 4 dagen blijft.
Overigens kan het groene 'bolletje' op zwart schieten, waardoor het lijkt dat de seal weg is, maar heeft dat dan weer te maken met Co2 opbouw.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik hem waarschijnlijk niet opnieuw zou kopen. Ik merk wel iets van verschil in vershouden, maar de hoevelheden koffie die ik meestal heb liggen zijn er toch wel binnen een week of 2 doorheen.
Lelit Bianca | Sculptor 078s | G-iota | Clever Dripper | Timemore C2

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: TKG Fellow Atmos 1,2l

Berichtdoor Ypuh » ma 10 okt 2022, 09:54

Zit ook al een tijdje naar een tweede Fellow Atmos te kijken, ook de 1.2L en in het wit :D.

Wil hem zelf vooral gebruiken voor de periode tussen het branden en consumeren. Ik brand vaak iets van 800-1200 gram per keer dan past niet in de hopper+0.7L Atmos die ik nu heb. Doe ze nu gewoon in een koffiezak die ik hergebruik, maar dat voelt een beetje als een onnodige/onhandige extra stap. Of vacuum nou zoveel zin heeft voor 5-7 dagen weet ik niet, maar op z'n minst zijn de containers van Fellow mooi gemaakt en handig in gebruik.

Van Pommeren verkoopt ze momenteel voor €43,- inclusief verzendkosten. Dat is de goedkoopste die ik gezien heb én op voorraad.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: TKG Fellow Atmos 1,2l

Berichtdoor RoosW » ma 10 okt 2022, 10:44

Zit ook al een tijdje naar een tweede Fellow Atmos te kijken, ook de 1.2L en in het wit :D.

Wil hem zelf vooral gebruiken voor de periode tussen het branden en consumeren. Ik brand vaak iets van 800-1200 gram per keer dan past niet in de hopper+0.7L Atmos die ik nu heb. Doe ze nu gewoon in een koffiezak die ik hergebruik, maar dat voelt een beetje als een onnodige/onhandige extra stap. Of vacuum nou zoveel zin heeft voor 5-7 dagen weet ik niet, maar op z'n minst zijn de containers van Fellow mooi gemaakt en handig in gebruik.

Van Pommeren verkoopt ze momenteel voor €43,- inclusief verzendkosten. Dat is de goedkoopste die ik gezien heb én op voorraad.
Ik had het gezien ja, gaat er ook wel van komen, en eigenlijk graag snel, ware het niet dat ik dacht mijn Loveramics bonen schaaltje vast te hebben en die dus op de grond uit elkaar spatte :shock: Dure grap om te vervangen :cry:
En na de aanschaf van de Bianca is mijn voorraadje geld wel redelijk tot op de bodem leeg geschraapt! Zucht, rond de 23e maar eens overwegen welk van de twee prioriteit verdiend.
Of misschien is er toch nog ergens iemand die een ongebruikte stof heeft staan vangen ;)
Ik heb twee 'China Alternatieven' gehad, de ene chipte zonder enige aanleiding langs de rand af, de ander was veel smaller als de afbeelding weergaf en als zodanig onbruikbaar.
Misschien moet ik zo een stalen thee schaaltje ziet te traceren. Ik vraag mij af hoe duur het zou zijn iets 'in de buurt van' de loveramics bonen schaal uit metaal te laten fabrieken.


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron