Option-o Mizen Omni burrs 64mm

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
ACI
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 okt 2023, 09:20

Option-o Mizen Omni burrs 64mm

Berichtdoor ACI » di 26 mar 2024, 22:50

Heb je ze liggen en wil je er van af, dan neem ik ze al te graag over!

Erik82
Berichten: 2896
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Option-o Mizen Omni burrs 64mm

Berichtdoor Erik82 » za 30 mar 2024, 07:01

Je kan beter een set SSP cast V3 kopen. De omni schijven zullen nog maanden duren voordat ze weer te krijgen zijn. Er zal niet heel veel verschil zijn met de nieuwe cast versie van SSP.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

ACI
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 okt 2023, 09:20

Re: Option-o Mizen Omni burrs 64mm

Berichtdoor ACI » zo 07 apr 2024, 08:30

Je kan beter een set SSP cast V3 kopen. De omni schijven zullen nog maanden duren voordat ze weer te krijgen zijn. Er zal niet heel veel verschil zijn met de nieuwe cast versie van SSP.
De cast v2 zijn filter focused en v3 espresso focused. De omni zou meer bieden als middenmodus tussen de 2 heb ik begrepen. Zie je dit anders?

Overigens met Option-O contact gehad en ze geven aan in mei/juni de burrs weer los aan te kunnen bieden.

Erik82
Berichten: 2896
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Option-o Mizen Omni burrs 64mm

Berichtdoor Erik82 » zo 07 apr 2024, 13:13

De V3 zie ik als een vergelijkbaar design als de Omni, een cast profiel maar dan wat meer bruikbaar voor espresso. De V2 was niet altijd even fijn om espresso mee te malen, alhoewel dat ook vooral aan de maler lijkt te liggen. Over het algemeen hadden mensen met een P64 er niet zoveel problemen mee maar zag je in de groep van mensen met een DF64 (gen 1/2, V) maler wel dat het niet lekker werkte.

Met de Omni schijven heb ik ook al meerdere ervaringen gelezen van mensen met een DF64 maler die niet fijn genoeg konden daar waar mensen met een P64 meer dan voldoende range hadden om elke machine te laten verstoppen. Zo zie je maar dat je ook echt krijgt waarvoor je betaald. De markertest was bij al deze mensen met een DF64 maler goed maar die meet maar 1 onderdeel van uitlijning en niet het totale plaatje.

Als OO ze binnenkort weer op voorraad heeft zou ik daar lekker op wachten want dan heb je een schijf die net zo goed is als een SSP alleen een stukje goedkoper.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Erik82
Berichten: 2896
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Option-o Mizen Omni burrs 64mm

Berichtdoor Erik82 » zo 07 apr 2024, 17:52

Zie hier https://www.home-barista.com/grinders/s ... ml#p984740 voor een "vergelijk" van iemand die veel verstand van malers en veel ervaring met verschillende schijven heeft. Verder zijn ze nog veel te nieuw om er echt iets over te kunnen zeggen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron