Molentje

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
HeinK
Berichten: 163
Lid geworden op: di 20 jul 2021, 18:52

Molentje

Berichtdoor HeinK » zo 31 mar 2024, 18:56

Wie heeft er nog een leuk molentje staan? Sinds mijn oudste zoon uit huis is gegaan is er een traditie ontstaan, waarbij ieder kind dat uit huis gaat een espressoapparaat meekrijgt. En inmiddels is mijn oudste dochter aan de beurt. Ik heb via Marktplaats een mooi espessoapparaat gevonden (Expobar Brewtus), maar nu dus nog een molen. Mag simpel zijn (oude doser), maar liefst wel een beetje (heek erg) degelijk maalwerk en een mooie prijs natuurlijk. Op een oude fiets moet je het leren, maar er zijn grenzen. Wie neemt diep ontroerd afscheid van zijn of haar startersmolen?

Gebruikersavatar
HeinK
Berichten: 163
Lid geworden op: di 20 jul 2021, 18:52

Re: Molentje

Berichtdoor HeinK » wo 03 apr 2024, 16:22

Mijn voorlopige conclusie is dat er niet al te veel molentjes ongebruikt in de kast staan. Jammer! Intussen heb ik wat geboden op oude horeca molens (waaronder zelfs een Victoria Arduino Mythos one) via Troostwijk Auctions, helaas zonder succes. Met veilingkosten erbij wordt het al snel een vrij dure koop.

Op zich is het ook wel leuk om op die veilingsites te bieden. Het gebeurt allemaal in de laatste paar minuten. Ik win ook weleens wat kavels, maar de Horeca molens gaan toch wel voor forse prijzen weg. Afijn, the search continues.

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Molentje

Berichtdoor manduca » wo 03 apr 2024, 16:30

Ik heb wel een K10 staan, maar wil dat geen “molentje” noemen.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

HanR
Berichten: 1972
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Molentje

Berichtdoor HanR » wo 03 apr 2024, 17:50

Ik heb nog een Mahlkonig vario home.
Is nu in gebruik in de werkplaats, maar ik ben meer van de "van dik hout" molens.

Gebruikersavatar
HeinK
Berichten: 163
Lid geworden op: di 20 jul 2021, 18:52

Re: Molentje

Berichtdoor HeinK » wo 03 apr 2024, 18:44

Heren,

Dank voor de reacties. Een K10 is inderdaad geen molentje. Wel super mooi natuurlijk. En ik heb de indruk dat mijn dochter van de school van Han is. Haar voorkeur lijkt toch uit te gaan voor een 'dik hout molen', dit ondanks de nogal beperkte ruimte in een studentenhuis.

Volgens mij hebben we 'dik hout' nog niet gedefinieerd in dit forum. Ik begrijp het aldus dat er geen 'gearbox' tussen de motor en schijven zit, dat het mooi gemonteerd is en dat alles traploos heel precies instelbaar is. Ik kijk voorzichtig dus toch uit naar de overbodige Horeca molen hier of daar. En ik laat het jullie uiteraard weten als ik zomaar wat vind.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15141
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Molentje

Berichtdoor fransg » wo 03 apr 2024, 19:19

en dat alles traploos heel precies instelbaar is.
Dat is niet echt noodzakelijk als je een beetje doorkrijgt hoe je espresso maakt.

Zou je een half stapje grover willen malen, gebruik dan bijvoorbeeld een gram minder maalsel, had je net een fractie fijner gewild maal dan ietsje meer. Als het effect de gewenste doorloop is en een verrukkelijke smaak dankzij de keuze voor excellente bonen van een hele goeie brander, dan is het helemaal niet moeilijk met een maler die 'in stapjes' ingesteld wordt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 562
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Molentje

Berichtdoor Madencio » wo 03 apr 2024, 20:05

Wat is het budget waar we aan moeten denken?
... / DF83

Folkert.kaagman
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 13 apr 2022, 14:21

Re: Molentje

Berichtdoor Folkert.kaagman » do 04 apr 2024, 10:22

Mijn Baratza Vario komt binnenkort te koop. Als mijn nieuwe binnen is!
Rancilio Silvia v1, Baratza Vario

Gebruikersavatar
Verenjano
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 23 okt 2020, 20:02
Locatie: Zeist

Re: Molentje

Berichtdoor Verenjano » vr 05 apr 2024, 09:51

Mijn fiorenzato t80 staat al enige tijd niks te doen. Is dat iets? Flink bakbeest met een doser, dat wel. November 2022 nieuwe schijven gekregen. Voor dit mooie doel mag je m voor vijf tientjes ophalen :)
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

Gebruikersavatar
HeinK
Berichten: 163
Lid geworden op: di 20 jul 2021, 18:52

Re: Molentje

Berichtdoor HeinK » vr 05 apr 2024, 16:42

en dat alles traploos heel precies instelbaar is.
Dat is niet echt noodzakelijk als je een beetje doorkrijgt hoe je espresso maakt.

Zou je een half stapje grover willen malen, gebruik dan bijvoorbeeld een gram minder maalsel, had je net een fractie fijner gewild maal dan ietsje meer. Als het effect de gewenste doorloop is en een verrukkelijke smaak dankzij de keuze voor excellente bonen van een hele goeie brander, dan is het helemaal niet moeilijk met een maler die 'in stapjes' ingesteld wordt.
Die kende ik nog niet! Maar het klinkt heel logisch. Een kind kan de was doen. Mijn kind dus ook, en daar is het voor bedoeld. Deze 'eis' laat ik dus vallen! Bedankt voor de tip.


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten