Koffiemolen titan

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Koffiemolen titan

Berichtdoor Pti » zo 22 jul 2018, 13:29

Ik ken ze, je ziet ze ook wel eens als een hele zuil met de hopper erin. Maar dit zou toch de filter versie zijn? Lagere rpm, andere schrijven, minder fines en espresso onvriendelijke doseertrechter.

If the price is right, gaat dat per kg? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Pti op zo 22 jul 2018, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Koffiemolen titan

Berichtdoor Pti » zo 22 jul 2018, 13:33

Mazzer mini A met SJ schijven zelfde verhaal als de SJ met doser? Als je wil mag je hem lenen.
Ontzettend aardig aanbod! Als over 2a3 weken blijkt dat de Atom niet doorkomt kom ik hier erg graag op terug. Thanks.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Koffiemolen titan

Berichtdoor @3aan » zo 22 jul 2018, 14:00

Ik ken ze, je ziet ze ook wel eens als een hele zuil met de hopper erin. Maar dit zou toch de filter versie zijn? Lagere rpm, andere schrijven, minder fines en espresso onvriendelijke doseertrechter.

If the price is right, gaat dat per kg? :mrgreen:
Wat andere "schrijven" is niet interessant.


Als je een funnel op je PF gebruikt, gaat dit perfect er zitten nu espressoschijven in, die lage snelheid is een pre, ik heb er espresso's meegetapt, nie schleght Afbeelding


Die hopper heb ik ingekort en die achterzuilbekleding afgeslepen, beveiliging onklaar gemaakt, de schijven zijn uit de MAZZER MAYOR Titanium coating, helaas voor in m'n kar iets teveel vermogen, ga eens kijken of zo'n wasmachine/wasdroger schakeling te gebruiken is, louter geschakeld tussen de motor van de maler en verwarmingselementen van de koffiezetter, de electronica van de maler en van de koffiemachine etc. blijven dus ongemoeid.

Voor een maler met de schijven waar die mee geleverd is en niets aan gedaan behalve de werking getest €17,50 per kilo

Voor een maler met nieuwe Titanium schijven, ingekorte hopper en achterdeel, hopper ook goed pas gemaakt om direct op de maalkamer te passen (geen afsluit schuif) €30,- per kilo weegt stukje lichter !
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Koffiemolen titan

Berichtdoor @3aan » zo 22 jul 2018, 19:44

Toch niet zo'n groot probleem?! AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron