Voorstellen, Quickmill en dan ...

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
@3aan
Contacteer:

Re: Voorstellen, Quickmill en dan ...

Berichtdoor @3aan » di 05 mar 2019, 09:20

Bezzera Unica pid voor net onder €1.000,-
Sowieso, wat bedoel je met "dit segment"?
Prijs? Voor wat betreft E61 klonen heb je gelijk, maar wat zoek je eigenlijk?

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Oh ja, die Bezerra was ik vergeten.

Met segment bedoel ik eenvoudige E61 machines zonder stoomfunctie waardoor ze heel compact kunnen bouwen, lijkt me dat daar wel een markt voor is.

Wel of geen stoomfunctie heeft weinig te maken met formaat van de machine, een iets minder compacte machine die ook wat gewicht in de schaal legt.

Heeft als mede voordeel dat met de portafilter indraaien niet heel je machine aan de wandel gaat, mijn thuis machientje weegt naar rond de 40kg en zou beslist niet kleiner of lichter willen, een goede koffiemolen is uiteraard de waardige compagnon van deze Astoria Fiore. Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Gaggia Orione 1961 - Compak K8 met doseerschuif
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

HanR
Contacteer:

Re: Voorstellen, Quickmill en dan ...

Berichtdoor HanR » di 05 mar 2019, 09:43

Formaat is inderdaad geen issue, ook niet als je espresso-only drinker bent. Een standaard Domobar is slechts 10mm breder dan de aangehaalde Quickmill.
Een E61 heeft ongetwijfeld "iets". Verder is het bezit van een E61 groep op zich voor een machine geen verdienste. De groep is ontworpen voor gebruik in combinatie met een warmtewisselaar en vaste wateraansluiting.
In vergelijking met de concurrentie is de Quickmill bijzonder netjes gebouwd. Door afwezigheid van stoom/theewater zou het voor mij juist een no-go zijn. Ook omdat ik bij single-boiler machines altijd de behoefte voel om tijdens het opwarmen lucht af te laten.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk

Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”