Even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
fransg
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » ma 06 sep 2021, 20:41

Espresso Perfetto is een leuke zaak.

Hun bonen lijken al even geleden te zijn gebrand maar zijn vermoedelijk een stevige Italiaanse blend dus zouden best weleens mee kunnen vallen om mee te beginnen.
LONDINIUM L1 & R24 - etzMAX - Baratza Forté - COMPAK R120-> GRRR - Mignon XL - Pavoni - FZ94 - Tonino - Wile - VSTrefractoIV - Mockmill Pro 200 - FAMAG Grilletta IM5-S

Keyser

Berichtdoor Keyser » ma 06 sep 2021, 20:45

Espresso Perfetto is een leuke zaak.

Hun bonen lijken al even geleden te zijn gebrand maar zijn vermoedelijk een stevige Italiaanse blend dus zouden best weleens mee kunnen vallen om mee te beginnen.
Haha zit ik ernaast wanneer ik dacht dat dit hetzelfde is als bijvoorbeeld Lavazza?

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » ma 06 sep 2021, 20:48

Haha zit ik ernaast wanneer ik dacht dat dit hetzelfde is als bijvoorbeeld Lavazza?
Lavazza is een groter merk, soort doorsnee supermarkt.

Ik heb die van de Perfetto's zelf nog nooit gehad maar als ik moest kiezen zou ik die nemen ipv Lavazza.
LONDINIUM L1 & R24 - etzMAX - Baratza Forté - COMPAK R120-> GRRR - Mignon XL - Pavoni - FZ94 - Tonino - Wile - VSTrefractoIV - Mockmill Pro 200 - FAMAG Grilletta IM5-S

Wouter H

Berichtdoor Wouter H » ma 06 sep 2021, 20:50

Mee eens hoor, ik vond het alleen zonde om een kilo bonen weg te gooien. Binnenkort maar eens kijken naar verse bonen, ben benieuwd naar het verschil!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Keyser

Berichtdoor Keyser » ma 06 sep 2021, 20:51

Dan zat ik ernaast. Maar voor alsnog niet vers, tenzij je goed op de verpakking let bij het kopen.

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » ma 06 sep 2021, 20:52

Dan zat ik ernaast. Maar voor alsnog niet vers, tenzij je goed op de verpakking let bij het kopen.
Ja kunt ook best gelijk hebben hoor, dat het tinnef is maar dat zou me verbazen omdat ze bij de Perfetto's echt wel van espresso en mooie apparatuur houden.

Wouter H

Even voorstellen

Berichtdoor Wouter H » ma 06 sep 2021, 20:56

Espresso Perfetto in Düsseldorf is wel echt een toffe zaak, zeker qua interieur, o.a. oude Fiat 500 en Vespa binnen, Faema E61 machine op de counter. Afbeeldingen te vinden op Google voor de liefhebber

ErikW

Berichtdoor ErikW » ma 06 sep 2021, 21:08

Is echt een leuke winkel(S).
Ze hebben 2 adressen in D'dorf dacht ik.
Ben er ook geweest en een lekkere Italische sfeer van georganiseerde rommeligheid te toch werkt! ;)

manduca

Berichtdoor manduca » di 07 sep 2021, 12:59

Italiaanse brandingen zijn best wel een tijdje te gebruiken inderdaad. Het is toch vooral bitters :). Dat gaat er niet zo snel vanaf.

Je kan bij van Pommeren op de lijnmarkt eens hun eigen koffie proberen (ik vind ze wel lekker in de aeropress). Verder weet ik eigenlijk geen adresjes in Utrecht. Ik laat het dus meestal bezorgen.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Compak K10 Pro Barista
Werk: Aeropress * Commandante C40

Marc O.

Berichtdoor Marc O. » ma 13 sep 2021, 19:00

Hoi Wouter, ook hier nog maar eens gefeliciteerd met de aanschaf en veel plezier ermee! Inderdaad een erg leuke winkel daar in Düsseldorf! Probeer die erbij gekregen bonen er maar zsm doorheen te draaien (ik vond ze zelf ook niet heel bijzonder, en veel te donker gebrand) en dan die van bijv. Hoofdkwartier, dan zul je duidelijk verschil proeven.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”