Re: Het voelt alsof ik een Ferrari in mijn studentenkamer heb staan
21Aan de malers zal het niet liggen, maar straks in alle rust even aanklooien.
️

Je zult begrijpen dat ik benieuwd ben naar je ervaring met deze boon….gilleko B. schreef:Zo dan, straks proberen.
️
Ik heb de Nicaragua nu ook thuis. Had hem nog nooit geprobeerdgilleko B. schreef:Mooie boon maar erg zwaar van smaak, vrij donker en overheersend smaakprofiel, proefde weinig tot geen zuurtjes meer, wel lekker in de melk maar vanwege de zwaarte oppassen met doseren. Had niet zo lang geleden een boon van Koepoort en die was ook in deze stijl gebrand. Mijn voorkeur gaat meer uit naar een lichtere branding met een boon waarbij dat past. Tis allemaal goed, maar niet mijn smaak. Heb nu een een Guatamala boon van het HK. Die laat ik nu even rusten. Vergelijkend smaak perspectief
️
Basis 16 gram met brewratio 1:2 in ca. 25 sec. Ik laat de koffie even rusten en maak latte's met de nicaraguaan!omeCo schreef:Ik heb de Nicaragua nu ook thuis. Had hem nog nooit geprobeerdgilleko B. schreef:Mooie boon maar erg zwaar van smaak, vrij donker en overheersend smaakprofiel, proefde weinig tot geen zuurtjes meer, wel lekker in de melk maar vanwege de zwaarte oppassen met doseren. Had niet zo lang geleden een boon van Koepoort en die was ook in deze stijl gebrand. Mijn voorkeur gaat meer uit naar een lichtere branding met een boon waarbij dat past. Tis allemaal goed, maar niet mijn smaak. Heb nu een een Guatamala boon van het HK. Die laat ik nu even rusten. Vergelijkend smaak perspectief
️. Bij mij juist wel een zuurtje, waar ik dan weer geen fan van ben.
Welk recept houd jij aan?
Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”