Voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Lucky13
Berichten: 1
Lid geworden op: za 27 mei 2023, 14:44

Voorstellen

Berichtdoor Lucky13 » ma 29 mei 2023, 11:04

Beste allen,ten eerste wil ik even zeggen wat een leuk en goed forum al jaren eigenlijk plezier van. Was dus ook de hoogste tijd om mezelf aan te melden en voor te stellen. Mijn naam is Edwin, vanaf mijn 15de ongeveer drink ik koffie. Eerst gewoon opschenkkoffie met melk en suiker, lekker Nederlands om 20u bij het nieuws en een koekje erbij.Mijn ouders zijn altijd bij de filterkoffie gebleven.

Zelf ben ik verder gaan kijken, eerst naar zwarte koffie. Toen de Senseo, vervolgens de Nespresso Dit meer voor het gemak en wist nog niet veel meer. Zo'n 15 jaar geleden een volautomaat voor een leuk bedrag kunnen overnemen en toen begon het virus op te komen. Ik begon meer te lezen over bonen en natuurlijk welke machines.

Zowel mijn vrouw als ik vinden een espresso het lekkerst. Dus de volautomaat de deur uit en ik kocht een tweedehands Espressions MP5900 met een Gario handmaler. Kocht bonen bij een lokale brander en begon te experimenteren.

Toen kwamen jullie ook vaker op mijn scherm en begon meer te lezen over machines en alles erom heen. Toen ik een jaar of 8 geleden op Koninginnedag op de vrijmarkt in ons dorp een Rancilio Silvia V1 zag staan voor 25 euro. Die heb ik meteen opgepakt, ze wisten niet of die nog werkte. Thuis aangekomen meteen aan de slag en ja hoor hij deed het. In de loop van de tijd de pomp vervangen, rvs slang vanaf de pomp gemonteerd. 1Thermostaat vervangen. En de een 2de hands boiler erin nadat het element kapot ging. En de diverse pakkingen kringen enz. Daarbij is een Bezerra B005 molen gekomen. Koffie bij wat verschillende branders uitgeprobeerd.

Maar het begon toch weer te kriebelen voor een andere machine. De Silvia is toch wat wispelturig ook al kan je daar goed mee omgaan is de Espresso soms toch anders dan je intentie was. Weer veel gelezen en gekeken. En eerlijkheids halve geniet ik van een leuke deal, in elke geval moet het zo voelen voor mij. Dus al een tijdje weer aan het speuren en kijken. Toen mijn oog viel op een MP advertentie voor een La Scala Butterfly (HX machine) met een La Scala M5 maker (wat ik zo kon vinden is deze gelijk aan een Macap M5) De Butterfly had net een onderhoudsbeurt gehad (bon aanwezig). Deze meteen opgehaald. Wat een heerlijke machine. De maler ben ik nog niet over uit de doser vind ik persoonlijk niet echt fijn/handig. Dus even blijken of we deze houden, of de Bezerra. Of beide weg en een hele andere Maler.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Voorstellen

Berichtdoor fransg » ma 29 mei 2023, 11:17

Welkom! Mooie avonturen afgelopen jaren, goed samengevat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » ma 29 mei 2023, 11:30

Welkom hier en plezier. En je bent zo te lezen handig genoeg.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Voorstellen

Berichtdoor manduca » ma 29 mei 2023, 14:58

Welkom hier en veel genot gewenst!
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Voorstellen

Berichtdoor bobbee » di 30 mei 2023, 07:47

Welkom op ons forum. Mooie avonturen, ga zo door.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron