Hoi allen
Ik volg dit forum samen met home barista al enkele jaren.
Veel gelezen, veel geleerd! Dank aan allen hier voor al deze info!
Als niet-koffiedrinker werd ik op 1 van mijn vele fietstochten door de alpen op een dag geconfronteerd met een espresso die mij werkelijk van mijn sokken blies.
Fruit, zoetigheid, stroperig, …. Ik wist niet dat dit kon.
De espresso resulteerde in een urenlange babbel met de barista.
Bij thuiskomt veel gelezen en uiteindelijk overstag gegaan voor een bezzera BZ10 en mahlkonig vario
Na een 3tal jaar kreeg ik een unieke kans voor een duo boiler met pid in de vorm van een Rocket R58. Na 5 jaar nog steed mijn huidig toestel en beleef er nog steeds veel plezier aan!
De maler werd een 3 tal jaar geleden vervangen door een sette 270wi. Zero retention sprak mij zeer aan. Daarnaast snel en luchtig maalsel die geen wdt nodig heeft.
Verder brand ik ook zelf de boontjes. Begonnen met een gene cafe, maar al heel snel overgestapt naar een quest m3s. Ik hou van lichte tot max medium roast.
Hier loop ik huidig tegen de limiet van de sette om alle smaak eruit te halen. Upgrade hier richting platte schijven lijkt mij de correcte stap.
Groeten,
kevin
Re: Voorstellen
2Goed bezig Kevin!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Je hebt in ieder geval al mooie apparatuur staan! Welkom bij dit selecte gezelschap. Een fotootje zou gewaardeerd worden, van je fietstocht door de Alpen of je koffie setup mag eventueel ook
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.
6Mooi bijpassend behang!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
7Leuk bezig! En welkom.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.