Voorstellen Gerardw - Silvia, Compak, Aeropress

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gerardw
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 10:08
Locatie: Hasselt (bij Zwolle)

Voorstellen Gerardw - Silvia, Compak, Aeropress

Berichtdoor Gerardw » vr 31 mei 2019, 10:27

Hoi Allemaal,

Was altijd wel iemand die zijn koffie nodig had, maar ook lang aan de roodmerk gebleven (al was ik onlangs wel naar duurzamer koffies geswitched). Toen ik vorig jaar bedacht dat espresso altijd veel lekkerder was, toch eens rondgekeken. Na ook veel gegoogle en forumberichten gelezen te hebben hier, heb ik zowaar eerst een maler aangeschaft. Het is een Compak K6 geworden. Via Peter in het noorden heb ik daar nieuwe maalschijven in gezet. In juli vorig jaar heb ik via Peter in het zuiden een Silvia met PID aangeschaft. Peter heeft de druk daarvan verlaagd volgens zijn beproefde recept.

Hij raadde me in ieder geval aan om te blijven uitproberen. Tot nu toe verschillende koffies van fascino en brandzaak gebruikt. Mijn vrouw (die koffie verschrikkelijk vindt) vindt me al een koffiesnob :-), al weet ik niet of mijn smaak zo ontwikkeld is dat ik de nuances die bij de beschrijving er soms bij staan eruit kan halen, maar het smaakt een stuk beter dan eerder.

Verder heb ik me laten verleiden voor de vakantie een Aeropress te kopen, met een klein rhinowares malertje. Ook een wereld van verschil.

met beide zetmethoden is het resultaat (voor mij) al goed in de zin dat de producten mij smaken, maar ik heb mijn kleine probleempjes / vragen. Vandaar de registratie.....

Gerardw

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Voorstellen Gerardw - Silvia, Compak, Aeropress

Berichtdoor bobbee » vr 31 mei 2019, 16:35

Welkom Gerard!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Voorstellen Gerardw - Silvia, Compak, Aeropress

Berichtdoor GuidovW » vr 31 mei 2019, 23:05

Ha Gerard,

Welkom op het forum.
Mooi de stappen die je al hebt gemaakt! :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron