Even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Even voorstellen

Berichtdoor Keyser » do 01 aug 2019, 10:28

Hallo allemaal!

Na eerst incognito (zonder account) veel informatie naar binnen te hebben "gezogen" leek het mij leuk meer deze fijne groep mee te doen.

Graag zou ik mij willen voorstellen. Ik ben Tim en redelijk nieuw op het gebied van espressomachines en koffiemolens. En jongens wat is het ingewikkeld en daarmee zo fantastisch leuk dat ik nog geen fatsoenlijke bak koffie uit mijn machine krijg . De zoektocht en de puzzel naar hoe beter is iedere ochtend een leuke start van de dag.

Sinds een maand ben ik eigenaar van een Vibiemme domobar standaard van zo'n 7/8 jaar oud. Hij was nog in goede staat en zelf heb ik de zetgroep uit elkaar gehaald en extra schoon gemaakt. Nu natuurlijk al gelijk spijt dat ik geen dubbele boiler heb haha, maar anderzijds vind ik het 'beperkt zijn' ook leuk.
De machine heb ik een IMS douche gegeven, puur voor het gemakkelijke schoonmaken. En daarbij twee Strada bakjes van 14 & 17 gram gekocht.

Mijn molen is een Fiorenzato T80 van een onbekende leeftijd (vorige eigenaar wist niet hoe oud hij was). De molen werkt nog goed en ik vermoed de schijven ook. Ik zal nog de nageltest doen.
Enkel ben ik gepakt door het virus. En ben ik aan het twijfelen of ik niet iets beters wil, maar daarover meer in een ander draadje.

Ook vind het leuk om bij deze fijne groep aan te schuiven en ik hoop op een leerzame en gezellige tijd met jullie. En nu ga ik weer lekker aanklungelen en hopen dat er iets beters uit de machine komt


Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk


Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Even voorstellen

Berichtdoor Marcje » do 01 aug 2019, 11:12

Welkom!
Eerst gewoon lekker spelen met je apparatuur en veel verschillende (verse) bonen proberen zou ik zeggen.
Dat upgraden komt ooit vanzelf!
Laatst gewijzigd door Marcje op do 01 aug 2019, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
dus...

rickroast
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 dec 2018, 14:42

Re: Even voorstellen

Berichtdoor rickroast » do 01 aug 2019, 12:33

Welkom Tim :!:

Er is ongetwijfeld aardig wat te winnen op het gebied van apparatuur, maar onthoud dat de juiste kennis en de goede bonen altijd het belangrijkste zullen zijn! Lekker veel testen en experimenteren dus :D

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Keyser » do 01 aug 2019, 17:04

Dank jullie wel Rick en Marc.
Jazeker ga ik een hoop uitproberen en oefenen. Vooral dat laatste.
Het enige waar ik momenteel twijfels over heb is mijn molen. Daarvoor heb ik een topic geopend onder de map koffiemolens etc. Hebben jullie hier misschien verstand van?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk



Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron