Even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
RCDingen

Even voorstellen

Berichtdoor RCDingen » za 03 aug 2019, 20:31

Hoi,

Mijn naam is Rob 55 jaar getrouwd 2 kinderen.
Ik woon in Nuenen en ben zelfstandig ondernemer.
Lees hier al een hele tijd en wil nu eens zelf wat vragen stellen en proberen zo veel mogelijk te leren.
Op dit moment gebruik ik een inbouw Miele koffie machine met bonen.
De bonen die ik nu gebruik zijn van Segafredo.
Diezelfde bonen gebruik ik op de zaak en een WMF espresso machine en binnenkort een La Cimbali M100.
Door de ervaring op de zaak met betere koffie als thuis wil ik nu ook thuis naar een hoger niveau.

Rob

Keyser

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Keyser » za 03 aug 2019, 21:21

Welkom Rob

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

GuidovW

Berichtdoor GuidovW » za 03 aug 2019, 21:33

Ha Rob,

Welkom op het forum.
Hopelijk vind je snel de juiste machine. :P
Gr, Guido

Marcje

Berichtdoor Marcje » za 03 aug 2019, 22:03

Welkom! De grootste stap ga je maken door de Segafredo bonen te vervangen door verse boontjes denk ik! ;)
dus...

RCDingen

Berichtdoor RCDingen » zo 04 aug 2019, 00:26

Welkom! De grootste stap ga je maken door de Segafredo bonen te vervangen door verse boontjes denk ik! ;)
Ga ik ook zeker doen maar deze kosten mij zeer weinig dus prima om mee te beginnen en dan langzaam wat anders gaan proberen.
Moet eerst ergens een begin maken.

Rob

Marcje

Berichtdoor Marcje » zo 04 aug 2019, 07:58

Ga ik ook zeker doen maar deze kosten mij zeer weinig dus prima om mee te beginnen en dan langzaam wat anders gaan proberen.

Rob

Ik wil niet betweterig overkomen, maar dan kun je het best beginnen met datgene wat het grootste verschil maakt.
Een diepgevroren hamburger van matig vlees, bereid op een Ikea apparatuur, zal niet veel beter smaken als hij wordt klaargemaakt op een professioneel fornuis ;-)
dus...

bobbee

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor bobbee » zo 04 aug 2019, 08:21

Rob

Ik wil niet betweterig overkomen, maar dan kun je het best beginnen met datgene wat het grootste verschil maakt.
Een diepgevroren hamburger van matig vlees, bereid op een Ikea apparatuur, zal niet veel beter smaken als hij wordt klaargemaakt op een professioneel fornuis ;-)
Dat is niet betweterig maar gewoon goed advies. Afbeelding
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || DELTER || GABI dripmaster A || Kalita wave || Kinu M47 || Kinu M47Traveler || Comandante C40 MK3 || STAGG ekg

Espresso gear: || Bezzera BZ10 || LaPavoni prof || Niche Zero ||

Roasting gear: || Behmor 1600+

Keyser

Berichtdoor Keyser » zo 04 aug 2019, 08:23

Maar als je niet goed weet hoe je fornuis werkt een als brand nog aan? Dan toch liever de diepvries Hamburger dan je burger van Kobe rund toch?

Laatst gewijzigd door Keyser op zo 04 aug 2019, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Marcje

Berichtdoor Marcje » zo 04 aug 2019, 08:32

Maar als je niet goed weet hoe je fornuis werkt een als brand nog aan? Dan toch liever de diepvries Hamburger dan je burger van Kobe rund toch?Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

Het punt is dat een diepgevroren hamburger door door Sergio Herman bereid nooit als een Kobe burger zal smaken.
Maar als men denkt dat je een heerlijke espresso van Segafredo of Aldi bonen kunt maken op een hele dure machine moet men dat vooral doen hoor! Vrijheid blijheid.
dus...

Keyser

Berichtdoor Keyser » zo 04 aug 2019, 08:40

Het punt is dat een diepgevroren hamburger door door Sergio Herman bereid nooit als een Kobe burger zal smaken.
Maar als men denkt dat je een heerlijke espresso van Segafredo of Aldi bonen kunt maken op een hele dure machine moet men dat vooral doen hoor! Vrijheid blijheid.
Dat zal ik ook zeker niet betwisten Marc. Zeker niet met mijn gebrekkige kennis. Alleen wanneer ik mijzelf als voorbeeld neem. Ging mijn eerste zak bonen van een kilo voor bijna 80/90% direct de prullenbak in. Puur, omdat ik mijn machines niet kende en er niets fatsoenlijks uit kwam.
Nu gaat het bij mijn tweede zak al een stuk beter. En dan moet je je voorstellen dat het al mis ging bij het malen van de juiste maalgraad. Verder wijdt ik niet uit ter voorkoming van verder gezichtsverlies Afbeelding
Om die reden begon ik met een zak van de liddl en niet met een duurdere zak verse bonen.

Laatst gewijzigd door Keyser op zo 04 aug 2019, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”