Even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
RCDingen
Berichten: 33
Lid geworden op: za 03 aug 2019, 15:49

Re: Even voorstellen

Berichtdoor RCDingen » di 06 aug 2019, 22:48

Dag Bobbee,

Lees alles een rustig terug.
Ik ga zeker andere bonen proberen en ben zeker leergierig anders was ik hier niet.
Tot nu toe heb ik niets gezegd wat niet klopt.

Maar rickroast zegt dat het niet waar is wat ik hier vertelde over de Segafredo bonen.

rickroast
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 dec 2018, 14:42

Re: Even voorstellen

Berichtdoor rickroast » di 06 aug 2019, 23:03

Rob, mijn reactie slaat op het volgende;

Jij geeft dit aan in je bericht;
"De Segafredo bonen worden speciaal voor ons gebrand en als ik op de zakken kijk hebben wij ze ongeveer 4 weken na branden binnen."

Vervolgens zeg je twee berichten later dit;
"Door zeer groot in te kopen.
Zeg nergens dat ze voor ons vers gebrand worden.
Maar door de grote omloop snelheid hebben we meestal bonen die na 4 weken bij ons zijn."


Ik zeg niks over wat wel of niet waar is, ik probeerde hierbij alleen aan te geven dat je jezelf tegenspreekt ;)

RCDingen
Berichten: 33
Lid geworden op: za 03 aug 2019, 15:49

Re: Even voorstellen

Berichtdoor RCDingen » di 06 aug 2019, 23:11

Ik spreek mezelf niet tegen.
De bonen worden speciaal voor ons gebrand(recept).
Het is geen standaard zak die je overal kunt kopen.
Het zou ook kunnen gebeuren dat de bonen na 2 maanden binnen komen maar tot nu toe nog niet gezien.
Dus ze worden niet perse vers voor ons gebrand maar wel speciaal voor ons gebrand.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Marcje » wo 07 aug 2019, 08:03

Ik denk dat ik begrijp over welke koffie Rob het heeft (McSegafredo?). Laatst genomen en die had eigenlijk een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Maar voor thuis zou ik hem nooit nemen, zeker als je serieus wilt investeren in mooie apparatuur.

Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe deze boon smaakt tov een verse zuid-amerikaan, dus als je wilt kun je een keer langskomen (7km verderop) met een pondje, dan gaan we een eerlijk (blind) experiment houden en hier de resultaten posten! Heb ik ook gedaan met wat collegas met de koffie van ons werk en dat wat erg leuk iig.
dus...

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Even voorstellen

Berichtdoor cremalover » wo 07 aug 2019, 08:52

4 weken is niet echt vers hoor.
En als je dat verschil niet proeft moet je jezelf afvragen of je wel in die dure apparaten wilt investeren, want die gaan dat verschil namelijk niet maken.
Ik heb wel eens een 3 kilo blik opengetrokken en op mijn Mazzer gezet.Was een half jaar oud.Koffie was super.
Echter de volgende dag al bijna niet meer te drinken.Kwaliteitsvermindering ging dramatisch snel.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Even voorstellen

Berichtdoor cremalover » wo 07 aug 2019, 08:56

Ik denk dat ik begrijp over welke koffie Rob het heeft (McSegafredo?). Laatst genomen en die had eigenlijk een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Maar voor thuis zou ik hem nooit nemen, zeker als je serieus wilt investeren in mooie apparatuur.

Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe deze boon smaakt tov een verse zuid-amerikaan, dus als je wilt kun je een keer langskomen (7km verderop) met een pondje, dan gaan we een eerlijk (blind) experiment houden en hier de resultaten posten! Heb ik ook gedaan met wat collegas met de koffie van ons werk en dat wat erg leuk iig.
Pas op met blindexperimenten.Ik heb een tijdje gevriesdroogde koffie gedronken toen ik ff geen apparatuur had.Best lekker.
NescafeBio Organic.png

RCDingen
Berichten: 33
Lid geworden op: za 03 aug 2019, 15:49

Re: Even voorstellen

Berichtdoor RCDingen » wo 07 aug 2019, 08:59

Hoi Marcje,

Daar ga ik graag op in zullen we iets via PB afspreken?

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Marcje » wo 07 aug 2019, 20:55

Komt goed!
dus...


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron