Even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Werner vg
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 06 okt 2019, 18:31

Even voorstellen

Berichtdoor Werner vg » di 08 okt 2019, 00:20

Hoi koffieliefhebbers

Ik ben Werner, 49 jaar oud en woonachtig te Antwerpen.
Nu de kids al wat groter zijn, 18 en 25, biedt dat voor mij wat meer perspectieven.
Op sportief vlak wielertoerist en aangesloten bij een club.
Zomertochtjes in de Ardennen en jaarlijkse vriendentrip naar de Provence
voor de Cannibale 173km 4800hm.
Op koffievlak altijd een goed kopje koffie kunnen apprecieren.
Vooral de aanlokkelijke geur kan mij in verleiding brengen tot meerdere kopjes.
In de keuken vinden we een Dolce Gusto terug welke mijn vrouw vnl.
gebruikt voor warme chocomelk.
Korte tijd geleden was er nog eventjes een Melitta One Touch met ingebouwde bonenmaler op visite maar deze is alweer retour Coolblue vanwege te passief.
Recent een Profitec 600 pid duo boiler en annex maler T64 aangekocht.
Aanvankelijk kregen deze 2 een plaatsje in de keuken maar mn vrouw kon dan moeilijk in de ijskast en ik liep steeds in de weg...
Ben er niet rouwig om...De voormalige zolderstudio van mn oudste dochter doet nu dienst als mancave waar ik mn koffielusten kan botvieren.
Als ik dan weer richting zolder verdwijn hoor ik mn jongste dochter nog naroepen
"Papa gaat weer met zn koffie spelen"
Espresso : Profitec 600 pid / Profitec pro T64
Filter : MoccaMaster Select / Commandante C40 MK4
Brander - Coffee bar : Cross Roast - Caffe Mundi Antwerpen

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Keyser » di 08 okt 2019, 10:02

Welkom Werner!

Wat leuk dat je hier aanschuift.
Mocht je nu weer op zolder zijn dan hoop ik dat we hier samen veel met de koffie kunnen spelen



Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Even voorstellen

Berichtdoor bobbee » di 08 okt 2019, 11:12

Welkom!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Marcje » di 08 okt 2019, 12:17

Welkom!
Je kunt nooit genoeg wielrenners op een koffieforum hebben ;)

Wel wat zielig dat je naar de zolder vebannen bent. Kun je geen deal sluiten met je vrouw dat je alles beneden neerzet, en je in ruil daarvoor elke ochtend een verse cappuccino met een hartje erin voor haar maakt? Dat was ook de dealmaker bij ons...
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » di 08 okt 2019, 13:02

Mancave idee is juist gaaf, vind ik. Daar kunnen allerlei andere dingen bij, een platenspeler met het betere werk van onze jeugdhelden op vinyl, een fijne racefiets aan de nokbalk, enkele 50 jaar oude defensie-kortegolfontvangers, de complete serie Arendsoog alsmede de boeken betreffende Pim Pandoer de schrik van de Imbosch, enkele originele pocket-strips aangaande Dick Bos.

Dan wordt vader 'downstairs' een zeldzaam verschijnsel en schaarste maakt waardevol.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Pti » di 08 okt 2019, 13:34

Welkom

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Keyser » di 08 okt 2019, 13:50

Welkom!
Je kunt nooit genoeg wielrenners op een koffieforum hebben ;)

Wel wat zielig dat je naar de zolder vebannen bent. Kun je geen deal sluiten met je vrouw dat je alles beneden neerzet, en je in ruil daarvoor elke ochtend een verse cappuccino met een hartje erin voor haar maakt? Dat was ook de dealmaker bij ons...
Ik zou graag willen aanvullen dat er hier op het forum een mooi koffie scrub recept staat. Kan overigens alleen in een keuken omgeving worden bereid. Ik denk dat je machine dan daar weer snel staat Afbeelding

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Marcje » di 08 okt 2019, 15:22

Ik heb ook een mancave hoor, maar koffie nuttig ik toch het liefst aan de keukentafel. En dan hoef ik ook niet steeds naar de schuur te lopen om de gasten van koffie te voorzien ;-)
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » di 08 okt 2019, 16:49

Ik heb ook een mancave hoor, maar koffie nuttig ik toch het liefst aan de keukentafel. En dan hoef ik ook niet steeds naar de schuur te lopen om de gasten van koffie te voorzien ;-)
Van de schuur een tuinhuisje maken en als het bezoek in het grote huis behoefte heeft aan koffie kloppen ze wel aan om te zien of het schikt. Dat scheelt een hoop onnodige plichtplegingen in de huiskamer van het grote huis...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Even voorstellen

Berichtdoor GuidovW » di 08 okt 2019, 21:55

Welkom Werner,
Mooi verhaal!
Als in de mancave ook nog een chesterfield, asbak en whisky staan, ben je helemaal compleet, :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron