Idske's Bar

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Idske
Berichten: 13
Lid geworden op: za 12 okt 2019, 22:58

Idske's Bar

Berichtdoor Idske » zo 13 okt 2019, 22:00

Hallo allemaal

Hierbij stel ik mezelf ook even voor

Mijn naam is Ide en ik woon in sinds 3 jaar met mijn vrouw in Amersfoort. Origineel komen wij uit Zaandam maar door onze fiets hobby verhuist naar het midden van het land. Toch wat meer route variatie hier in de buurt.
Het fietsen is onze voornaamste hobby maar daarnaast nog een hoop andere hobbies. Ik ben een enorme film en game freak en heb in ons nieuwe huis een kamer opgeofferd om een thuis bios in bouwen welke ondertussen in gebruik is. Hier ben ik vele uurtjes per week te vinden. Ook doe ik graag aan barbecuen. Ik heb een mooie bastard bbq waar ik als het weer het toelaat het hele jaar door wel een lekker stukje vlees op maak.

Naast bovenstaand sinds een paar jaar ook in het bezit van een mooie rocket giotto V espresso machine en fausto grinder. Toen we dit huis kochten wisten we al dat we het onder handen gingen nemen en een dedicated koffie corner gingen bouwen. Nu 3 jaar later is het eindelijk zover :) we zijn ondertussen een half jaar aan het verbouwen en dit weekend eindelijk de rocket aangesloten op vast water. Door de verbouwing een lange tijd niet kunnen gebruiken dus was weer even wennen haha :) wat een genot om alles bij elkaar te hebben zeg. We hebben zoals je op de foto kan zien ook een kraantje erbij, erg handig. Zoals gezegd is eea op vast water aangesloten. In het kastje eronder hangt een everpure waterfilter om de machine wat schoner te houden.

Nu weer lekker opzoek naar mooie koffie. Dit weekend de machine weer opgang geholpen met een mooie boon van boot koffie. Binnenkort eens wat bestellen bij hoofdkwartier want daar lees ik goede berichten over hier :)

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Idske op za 09 nov 2019, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Ook even voorstellen.

Berichtdoor Keyser » zo 13 okt 2019, 23:28

Welkom en fijn je er bij te hebben. Ik hoop dat je hier veel plezier zal hebben in het delen van deze hobby.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Ook even voorstellen.

Berichtdoor Marcje » ma 14 okt 2019, 09:31

Welkom, leuk hoekje!
En goede keus om hem op vast water te zetten, daar ga je een hoop plezier aan beleven. Afvoer is ook direct op het riool neem ik aan?
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ook even voorstellen.

Berichtdoor fransg » ma 14 okt 2019, 09:41

Dat is wat men levensgenieten noemt!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Ook even voorstellen.

Berichtdoor bobbee » ma 14 okt 2019, 09:47

Leuk en mooie hoek voor de koffiehobby!

Welkom.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Idske
Berichten: 13
Lid geworden op: za 12 okt 2019, 22:58

Re: Ook even voorstellen.

Berichtdoor Idske » ma 14 okt 2019, 14:07

Welkom, leuk hoekje!
En goede keus om hem op vast water te zetten, daar ga je een hoop plezier aan beleven. Afvoer is ook direct op het riool neem ik aan?
Afvoer zit idd direct op het riool. Ben nog wel even opzoek naar een beter manier. Heb nu een gat gemaakt in een afsluit dekseltje van 1 van de gootsteen pijpen. Werkt opzich goed maar wellicht zijn hier dus mooiere manieren voor.

Helaas vanmorgen erachter gekomen dat de everpure kop lekte. Koperen koppelbuisje wat ik gebruikte van de Rocket slang naar de kop was niet waterdicht (Zonder rubber afdichting, opgelost met loodgieterstape). Met eraf draaien de kop beschadigd dus helaas een nieuwe moeten bestellen.
Ga het nu oplossen door tussen de kop en de rocket slang een echt slangetje (met rubber afdichting) te plaatsen ipv een koper koppelbuisje

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Ook even voorstellen.

Berichtdoor Pti » ma 14 okt 2019, 14:33

Die koperen busjes zijn inderdaad niet ideaal! Voor je afvoer zou je eens kunnen kijken naar een syphon met vaatwasser aansluitin, belangrijk is wel dat de afvoer kan ontluchten anders stroomt hij niet door. Vaste afvoer is wel een flink gemak in vergelijking met een overvolle lekbak naar de gootsteen friemelen.

Idske
Berichten: 13
Lid geworden op: za 12 okt 2019, 22:58

Re: Ook even voorstellen.

Berichtdoor Idske » ma 14 okt 2019, 15:00

Er zit idd een vaatwasser aansluiting standaard op de sifon. Echter is deze "pief" nog te dik voor het afvoer slangetje van de rocket. Heb gezocht in de bouwmarkt naar een andere maar niks te vinden. Zal eens aan de loodgieter vragen of die nog wat weet. Anders zit het voor zo ook wel goed.

Ondanks dat ik er nu een gootsteentje direct naast heb toch erg blij met die directe afvoer idd :)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ook even voorstellen.

Berichtdoor fransg » ma 14 okt 2019, 15:01

Dit werkt hier ook -- nadeel is dat je de fles ziet, voordeel is dat je ziet hoeneer die vol raakt, voordat e.e.a. overstroomt:
afoer-02-IMG_5957-191014.jpg
afoer-01-IMG_5956-191014.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Idske
Berichten: 13
Lid geworden op: za 12 okt 2019, 22:58

Re: Ook even voorstellen.

Berichtdoor Idske » ma 14 okt 2019, 17:23

Zo dan. Komt dat beetje water wel helemaal omhoog in die slang voordat het die pot in gaat of is het gewoon 1 grote sifon? :) Enne leuk wandversiersel ;)

Overigens net een kilotje yellow bourbon bij hoofdkwartier besteld. Ben benieuwd :)


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron