Voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
hifi-ralph
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 31 jul 2019, 15:13

Voorstellen

Berichtdoor hifi-ralph » do 17 okt 2019, 22:05

Ik kijk al een poosje mee op dit forum maar ik heb me nog niet voorgesteld.
Ben 58 jaar en woon in het zuiden des lands.
Naast audio is koffie ook een van mijn hobby's. Na een drietal volautomaten te hebben versleten ben ik via een Gaggia en een ecm technica 3
bij een La marzocco gs 3 mp uitgekomen. Deze machine bevalt me goed, en ik kan hier goed reproduceerbaar koffie mee zetten.
Ik heb twee mini mazzer molens waarin ik een vast merk koffie heb (Simon Levelt Palermo) voor dagelijks gebruik. En een molen om wat te expirimenteren. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door hifi-ralph op do 17 okt 2019, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
La Marzocco GS3 MP, Mini Mazzer electric, Mini Mazzer.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Voorstellen

Berichtdoor fransg » vr 18 okt 2019, 08:39

Welkom! Pracht hoekje daar ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Voorstellen

Berichtdoor Keyser » vr 18 okt 2019, 09:16

Welkom! Erg mooie machine en mooie setup!

Ik blijf gefascineerd door die zetgroep. Zo begrijp ik dat het iets met de pre-infusie doet? Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe het met die zetgroep zit en hoe hij heet?

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Voorstellen

Berichtdoor Marcje » vr 18 okt 2019, 09:26

Mooie set, welkom!
dus...

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Voorstellen

Berichtdoor Pti » vr 18 okt 2019, 10:15

Zéker een mooi hoekje! Maar in het kader van balans wel jammer dat er toch eigenlijk matige malers naast zo'n high-end machine staan :cry:

Maar goed, men maakt je hier vanzelf gek met upgraditus en is er natuurlijk altijd ruimte voor vooruitgang, welkom hier!

hifi-ralph
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 31 jul 2019, 15:13

Re: Voorstellen

Berichtdoor hifi-ralph » vr 18 okt 2019, 13:09

Tja, ik heb me dat zelf ook wel eens afgevraagd, of een andere molen nog wat oplevert. Ik ben eigenlijk wel tevreden over deze molens, maar misschien heb je gelijk en moet ik eens wat nieuws proberen. Nog tips?

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

La Marzocco GS3 MP, Mini Mazzer electric, Mini Mazzer.

hifi-ralph
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 31 jul 2019, 15:13

Re: Voorstellen

Berichtdoor hifi-ralph » vr 18 okt 2019, 13:13

Welkom! Erg mooie machine en mooie setup!

Ik blijf gefascineerd door die zetgroep. Zo begrijp ik dat het iets met de pre-infusie doet? Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe het met die zetgroep zit en hoe hij heet?
Bedankt,
Je kunt met deze machine een lever machine imiteren door eerst met lage druk ( 3 bar) de koffie te bevochtigen.De machine is op de waterleiding aangesloten.


Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

La Marzocco GS3 MP, Mini Mazzer electric, Mini Mazzer.

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Voorstellen

Berichtdoor Wijmaar » vr 18 okt 2019, 13:40

Tja, ik heb me dat zelf ook wel eens afgevraagd, of een andere molen nog wat oplevert. Ik ben eigenlijk wel tevreden over deze molens, maar misschien heb je gelijk en moet ik eens wat nieuws proberen. Nog tips?

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
Dat is een schitterende stap vanaf een volautomaat, weinig meer te upgraden qua machine. Schitterend!

Ik ben super tevreden over mijn Eureka Atom Specialty 75 met TIN schijven. Super consistent qua maalsel en hoeveelheid, heel fijn in te stellen, heel stil en ook nog eens overzichtelijk qua formaat.

Ik hoop dat je met een dergelijke machine wel andere bonen probeert dan van de SL. Wat voor bonen gebruik je als experimenteer bonen?

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk




Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Voorstellen

Berichtdoor cremalover » vr 18 okt 2019, 14:55

Welkom! Erg mooie machine en mooie setup!

Ik blijf gefascineerd door die zetgroep. Zo begrijp ik dat het iets met de pre-infusie doet? Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe het met die zetgroep zit en hoe hij heet?
Bedankt,
Je kunt met deze machine een lever machine imiteren door eerst met lage druk ( 3 bar) de koffie te bevochtigen.De machine is op de waterleiding aangesloten.


Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
Vroeger imiteerden wij racewagens door kleppers aan onze fietswielen te maken.Stukkie karton met een wasknijper vastzetten op het voorvorkje.
Maar het bleef natuurlijk een kinderfietsje. :mrgreen:

Maar welkom.
Wat de molens betreft.Ik zelf ben van het type die nauwelijks verschil proeft tussen molens.Voor mij gaat het verhjaal dat de molen vele malen belangrijker dan de machine is niet echt op.
Ik zou het eerst testen.

Net als met luidsprekerkabels.Ik hoor geen verschil tussen kabels van 10000 euro en van 50 euro.ook getest.
Bonen zijn het belangrijkst.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Voorstellen

Berichtdoor GuidovW » vr 18 okt 2019, 16:02

Ha, ha, mooi weer alle reacties hier boven. :lol:
Welkom Ralph en veel plezier met je mooie set en op het forum. :P
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron