Ronde 2

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Basbike
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 01 apr 2020, 18:33

Ronde 2

Berichtdoor Basbike » zo 19 apr 2020, 18:28

Hoi allemaal. Ik heb mezelf al voorgesteld in een ander topic maar dat doe ik nu dunnetjes over.
Mijn naam is Bas ben trotse papa van een zoon en dochter en gelukkig getrouwd met een prachtige vrouw.
Fietsen maken is wat ik doe voor de kost en drink al jaren koffie zoals zo velen.
Heb van alles aan machines gehad en tot nu toe gebruik ik een nespresso apparaat omdat ik thuis de enige ben die koffie drinkt lekker makkelijk om een bakkie te zetten.
Ik vond echte espresso apparaten altijd al mooi om te zien en heb recentelijk een Vibiemme Domobar standaard gekocht op mp die ik geheel heb gereviseerd en ook een Rossi RR45 bonenmaler die ook opgeknapt is. Nu de machinerie compleet is was het alleen nog de puntjes op de i zetten qua afstelling van beide machines. Na veel gelezen te hebben en tips gekregen van diverse mensen zou ik een contact moeten opnemen met Han van redpresso. Dat heb ik gedaan en tijdens het mailen kwam al naar voren dat ik beter een andere molen moest kopen met een par tips dus meteen opzoek gegaan. Zoektocht was snel klaar met de aanschaf van een zgan Bezzera bb005. Koffie was ondertussen ook binnen en vandaag had ik een afspraak met Han in zijn werkplaats in Rotterdam om de machines af te stellen en dat is helemaal top gelukt!! Hij was onder de indruk van de machine en door mij uitgevoerde werkzaamheden. Na het instellen van de druk en opmeten van de water temperatuur konden we na het instellen van de molen een bakkie zetten. Het was voor mij de eerste keer dat ik met een E61 zetgroep werkte en dat lukte wonderbaarlijk goed. De koffie stroomde met een mooie crema laag uit de filter in het kopje en was ook nog eens lekker van smaak. Na een mooie middag bij Han huiswaarts gekeerd met wat extra materiaal zoals water ontharder, schoonmaak middelen wat kleine upgrades voor de machine en een mooie bottemless portafilter. Al met al een zeer geslaagde dag!! Han bedankt!!Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ronde 2

Berichtdoor fransg » zo 19 apr 2020, 18:43

Geweldig mooi verhaal!
Welkom en veel plezier.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1506
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Ronde 2

Berichtdoor Dirk Jan » zo 19 apr 2020, 18:45

Top, de passie stroomt er van af. Veel plezier met de machines en Han z'n adviezen en op dit forum.

Groet,
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Ronde 2

Berichtdoor Marcje » zo 19 apr 2020, 19:40

Goeie intro, welkom!
dus...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Ronde 2

Berichtdoor bobbee » zo 19 apr 2020, 22:25

Welkom, leuk dat je bij Han bent geweest.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Basbike
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 01 apr 2020, 18:33

Re: Ronde 2

Berichtdoor Basbike » ma 20 apr 2020, 20:02

Ja dat was een leuke middag!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron