Even voorstellen...

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Michel_re

Even voorstellen...

Berichtdoor Michel_re » di 21 apr 2020, 11:52

Hallo allemaal, besloten mezelf toch ook maar aan te melden. Om zo actiever en bewuster mee te kunnen doen. Ik heb dit forum al regelmatig gebruikt om dingen op te zoeken of gewoon uit interesse mee te lezen. Maar nu dus met een eigen account.

Ik ben Michel (35 jaar). En als koffieliefhebber steeds meer interesse gekregen om ook zelf heerlijke espresso te kunnen maken. Sinds een paar jaar ook zelf een espressomachine en maler aangeschaft. Op het moment gebruik ik deze weer intensief, maar soms ook periodes minder (heel eerlijk: dan zie ik er vooral tegenop om alles weer juist in te stellen :roll:). Op zich kan ik daarmee een prima espresso zetten, maar er blijft zeker ruimte voor verbetering. Grootste opgave vind ik nog steeds de juiste maalgraad te vinden.

Wat heb ik? Ik heb een Expobar Office Pulser uit 2014 in combinatie met een molen van Mignon (Eureka Instantaneo).
Afbeelding
Het laatste wat ik aangeschaft heb was onlangs een drukgereguleerde tamper. Lang getwijfeld of ik dat zou doen, maar ik ben er erg blij mee. Het helpt mij om meer gebalanceerde en constante espresso te kunnen maken.

Onlangs ben ik mezelf wat meer aan het verdiepen in het fenomeen Brewratio. En er gaat een wereld voor me open.
Voorheen hield ik me vrij straks aan 14 gram koffie, 25 seconde doorlooptijd en dan zorgen dat ik 30 ml. espresso heb.
Nu merk ik dat ik een onnauwkeurige weegschaal heb. Dus dat is een volgende stap.

Graag lees ik verder mee met jullie discussie, laat me inspireren en zal jullie om advies vragen!
Met groeten, Michel

swimmer
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Berichtdoor swimmer » di 21 apr 2020, 14:15

Welkom Michel
:: Dallacorte mini E4 plus :: Ceado E37S :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

bobbee

Berichtdoor bobbee » wo 22 apr 2020, 07:56

Welkom!
Leuk om je ontdekkingen te lezen.
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

Marcje

Berichtdoor Marcje » wo 22 apr 2020, 10:13

Welkom!
dus...

Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”