Voorstellen MP1

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
MP1
Berichten: 4
Lid geworden op: za 19 sep 2020, 15:26

Voorstellen MP1

Berichtdoor MP1 » za 26 sep 2020, 19:03

Hallo forumleden!
 
Mijn passie voor koffie is eigenlijk in mijn jeugd ontstaan. Elke zondag vaste prik een kinder koffie (beetje koffie met veel melk). Op mijn 22ste heb ik een espressomachine
aangeschaft. Na een lange zoektocht heb ik gekozen voor een gebruikte Bezzera BZ07 en Ibertal Grind on Demand. Dit werd aangeraden door de winkelmedewerker.

Na de aankoop heb ik nooit echt kunnen genieten van de Bezzera. Helaas moest ik er meerdere keren terug naar de winkel om het te laten repareren. Elke keer met een ander mankement.

Verder ben ik in de praktijk achter gekomen dat de molen het belangrijkste is. Toen ben ik overgestapt op een Compak K6. Wat een vooruitgang van smaak en belevenis.  Zoals je
overal op het forum leest, de molen is belangrijker dan de machine.
 
Na een tijdje stopte mijn Bezzera er weer mee. Ik was er toen helemaal klaar mee. De keuze was gemaakt en ik was van plan om over te stappen op een Jura(Sorry Forumleden☺)
Ik ben naar een koffiewinkel gegaan en natuurlijk het hele verhaald verteld. De barista zei meteen: Dit is de allergrootste fout van je leven. En tot op de dag van vandaag ben ik altijd blij met zijn advies geweest.

Hij heeft meteen het verschil laten proeven. De machine heeft een onderhoudsbeurt gehad. Na afloop heb ik ook een cursus gekregen, en dat maakte meteen het verschil. Sindsdien heeft de Bezzera nooit meer geweigerd.
 
In 2019 heb ik mijn molen vervangen voor een Quamar M80e. In de toekomst wil ik nog ooit overstap maken naar de ECM Synchronika.  Er moet altijd iets te dromen zijn.
Laatst gewijzigd door MP1 op za 26 sep 2020, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezzera BZ07 (verkocht)
Quamar M80e

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Voorstellen MP1

Berichtdoor fransg » za 26 sep 2020, 19:52

welkom! wat een avonturen al beleefd ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Voorstellen MP1

Berichtdoor bobbee » za 26 sep 2020, 21:10

Welkom!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Voorstellen MP1

Berichtdoor HanR » za 26 sep 2020, 21:59

Welkom!
Dan ben je bij een goede winkel geweest.
Een verkoper die luistert is (helaas) zeldzaam.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Voorstellen MP1

Berichtdoor Dirk Jan » zo 27 sep 2020, 10:03

Mooi verhaal en welkom en leerze!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voorstellen MP1

Berichtdoor swimmer » zo 27 sep 2020, 10:51

Welkom ;)
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron