Voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
koffiekoffietijd
Berichten: 26
Lid geworden op: do 29 okt 2020, 21:49

Voorstellen

Berichtdoor koffiekoffietijd » vr 06 nov 2020, 20:41

Even kort voorstellen. Al een tijd lang hele slechte koffie gedronken. En soms in een koffietent echt goede koffie drinken. Dus in het kort, dan wil je dat zelf ook. Veel hier gelezen en inmiddels een relatief goede bonenmaler gekocht. Een eureka specialita. Beetje middenmoot, maar hier kan ik altijd nog upgraden. Nu ook op zoek naar goed esspreso apparaat. Ik zal hier voor een nieuw topic aanmaken. Leuke site met veel info. Dank hiervoor. Als ik dit niet had gelezen was ik blijven hangen op de elektrische bonen martelaar/koffiemaler van 20 euro. Groet.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Voorstellen

Berichtdoor fransg » vr 06 nov 2020, 21:29

Welkom! Je maler is alvast heel behoorlijk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

koffiekoffietijd
Berichten: 26
Lid geworden op: do 29 okt 2020, 21:49

Re: Voorstellen

Berichtdoor koffiekoffietijd » vr 06 nov 2020, 21:51

Haha ja mede met dank aan dit forum. En ik moet zeggen dat dit echt een heel verschil maakt ondanks dat ik nu een heel goedkoop espresso apparaatje heb. Ik gebruikte eerst de bonen van de supermarkt. Met dus de bonenhakselaar. Nu over op dit apparaat met verse bonen. En wauw. Wat een verschil. Ik had wat verse bonen meegekregen met fruit tinten erin. Die proef je nu echt. Vind het overigens niet lekker. Maar dat is meer smaken verschillen. Andere verse bonen zijn wel heel lekker. Wel heel leuk dat dit zo'n ontzettend verschil maakt. Gezien ik nu de smaak te pakken heb verder met een goed espresso apparaat. Nogmaals dank voor alle info hier. Anders had ik nog steeds aan de gehakte, kapot geslagen bonen gezeten.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Voorstellen

Berichtdoor GuidovW » zo 08 nov 2020, 17:48

Nou, welkom dus. :lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » zo 08 nov 2020, 18:26

Welkom ook en veel plezier hier.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Voorstellen

Berichtdoor fransg » ma 09 nov 2020, 10:45

Met dus de bonenhakselaar.
Mooie term, 'hakselaar' ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron