Voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
klaas1987
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 17:55

Voorstellen

Berichtdoor klaas1987 » do 12 nov 2020, 14:23

Ik ben Klaas, 32 jaar. Ben op zoek naar een nieuwe espresso machine en kijk veel op dit forum. Daarom dacht ik meld me even aan.

Heb een barista express gehad, daarvoor een nespresso machine en daarvoor gebruikte ik mokka potjes. De barista express heb ik maar kort gehad want vond hem tegenvallen. Vond het wel heel leuk om te doen en vond ook wel lekkere koffie.

Oftewel op zoek gegaan naar wat ik wil en in eerste instantie met een budget van rond de 1000€ voor machine en maler. Aangezien me een HX werd aangeraden zat ik te denken aan de expobar pulser (750€) of de simonelli Oscar 2 (650€) met de bezerra bb005 (300€). Naar wat winkels geweest en die keuze werd me afgeraden door meerdere mensen.

Daarom toch maar besloten om het budget iets hoger te stellen. Ik koop liever goed dan 2 keer. Vandaar ook niet een single boiler aangezien ik veel melk drankjes maak.

Nu zit ik te twijfelen over de rocket appartamento, de lelit marax of de bezerra magica. Alle drie in dezelfde prijs categorie. Qua prijs/functionaliteit is de lelit het gunstigst begrijp ik. Alleen die is nog niet echt lang op de markt. Wel veel positieve reviews.

Blijf nog even doorlezen op dit forum en wat YouTube filmpjes bekijken en dan moet het vast wel duidelijk worden wat een goede keuze is.

Tweedehands is ook een mogelijkheid maar koop liever niet via marktplaats. Vindt het een te hoog geldbedrag om als leek een machine te gaan kopen en met de mogelijkheid dat het een miskoop is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Voorstellen

Berichtdoor HanR » do 12 nov 2020, 14:52

Welkom!
Tweedehands hoeft geen probleem te zijn wanneer je bij een goed adres koopt.
Bijkomend voordeel is dat er een groter deel van het totaal budget naar de molen kan.

klaas1987
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 17:55

Re: Voorstellen

Berichtdoor klaas1987 » do 12 nov 2020, 15:02

Dat klopt. Blijf gewoon rondkijken. Qua molen wordt me de eureka mignon specialata veel aangeraden dus was van plan om die te kopen.

Zoals ik zei in eerste instantie was mijn budget lager. Dus ik ga liever voor tweedehands maar ik kan het me wel veroorloven om een machine van 1200€ te betalen. En krijg toch wel vaak te horen dat ik moet uitkijken met een tweedehands en dat sommige reparaties duur kunnen zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Voorstellen

Berichtdoor GuidovW » do 12 nov 2020, 22:14

Welkom op het forum Klaas. :lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

klaas1987
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 17:55

Re: Voorstellen

Berichtdoor klaas1987 » vr 13 nov 2020, 12:01

Even gebeld naar wat winkels die tweedehands aanbieden en wel een goede tip. Bedankt. Blijf ik wel binnen budget. Ging me er meer om dat ik niet via marktplaats wil kopen, aangezien ik niet goed weet waar ik op moet letten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

klaas1987
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 17:55

Voorstellen

Berichtdoor klaas1987 » ma 23 nov 2020, 21:39

Heb ondertussen een machine gekocht. Rocket appartamento en een eureka mignon maler.

Bedankt voor de tips en advies.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Voorstellen

Berichtdoor we tigers » di 24 nov 2020, 08:40

Veel plezier ermee!
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron