Even voorstellen ........

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Mijnkoffieplezier
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 13:05

Even voorstellen ........

Berichtdoor Mijnkoffieplezier » zo 13 dec 2020, 14:54

Mijn naam is Alexander en woonachtig in Zwolle, in de jaren 2000-2005 als eerste kennis gemaakt met Nespresso, Profi machine destijds maar door het gemak en onwetendheid heeft de Senseo gewonnen. In deze periode kocht ik ook in Riva del Garda in Italië een hevel machine van Elektra en het jaar erna een Bonen maler, helaas heb ik deze 10 jaar geleden verkocht. Inmiddels een Volautomaat van Jura en Krups gehad. Ook nog een Expobar brewtus maar deze ging helaas met mijn ex. mee.
Waar staan we nu ...... om de smaak weer te pakken te krijgen een mooie Pavoni gekocht in september J.l. Ik koop nu nog gemalen koffie bij S.L. maar de bonen maler gaat deze maand komen, welke weet ik nog niet maar de nieuwe XL van Eureka staat hoog op de lijst.
Momenteel maak ik veel cappuccino en dat smaakt erg goed ondanks ik nog geen maler heb.Na veel oefenen zal er wel een grotere hevel machine komen.

Met vriendelijke groet,
La Pavoni prof., maler n.n.b.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen ........

Berichtdoor fransg » zo 13 dec 2020, 15:05

Welkom! Mooie espresso-tocht heb je intussen reeds gemaakt, en gaaf dat je ervoor hebt gezorgd dat je ex ook "onder de pannen" is met een goeie Expobar, dat legt de basis voor een puike vriendschappelijke verstandhouding als goede exen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Mijnkoffieplezier
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 13:05

Re: Even voorstellen ........

Berichtdoor Mijnkoffieplezier » zo 13 dec 2020, 15:11

Helaas is het laatste contact met mijn ex. en dus ook de Expobar van ruim 6 jaar geleden :lol: :lol:
La Pavoni prof., maler n.n.b.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1501
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen ........

Berichtdoor Dirk Jan » zo 13 dec 2020, 16:21

Welkom en veel plezier hier. :)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Even voorstellen ........

Berichtdoor GuidovW » zo 13 dec 2020, 20:40

Welkom Alexander, mooi koffie verhaal al. :lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen ........

Berichtdoor bobbee » di 15 dec 2020, 12:10

Welkom! Je bent lekker bezig.
Maar, als je de pavoni goed kan temmen heb je in principe geen grotere machine nodig
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Even voorstellen ........

Berichtdoor swimmer » wo 16 dec 2020, 09:44

Welkom Alexander ;)
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Mijnkoffieplezier
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 13:05

Re: Even voorstellen ........

Berichtdoor Mijnkoffieplezier » wo 16 dec 2020, 13:12

Welkom! Je bent lekker bezig.
Maar, als je de pavoni goed kan temmen heb je in principe geen grotere machine nodig Afbeelding
Klopt, maar een grote hevel machine vind ik gewoon erg mooi, en het oog wil ook wat .....
La Pavoni prof., maler n.n.b.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen ........

Berichtdoor fransg » wo 16 dec 2020, 13:38

Mocht je in Amsterdam komen, dan kun je de Londinium machines eens aan de tand voelen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen ........

Berichtdoor bobbee » do 17 dec 2020, 23:48

Welkom! Je bent lekker bezig.
Maar, als je de pavoni goed kan temmen heb je in principe geen grotere machine nodig Afbeelding
Klopt, maar een grote hevel machine vind ik gewoon erg mooi, en het oog wil ook wat .....
Duidelijk en begrijpelijk!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten