Hallo peoples.

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor Marcje » di 09 mar 2021, 07:05

Idem hier.
Ik heb veel liever een goede tweedehandse, dan een minder goede nieuwe machine.
dus...

NickvD
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 07 mar 2021, 13:43

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor NickvD » di 09 mar 2021, 09:54

Ik heb hele mooie tweedehands machines gehad. Niet van nieuw te onderscheiden. Ben zelf ook kritisch. Het kan je wel een stapje hoger brengen.
Snap ik. En zoals gezegd zoek ik al een tijdje. Heb niet veel tijd om overal naartoe te rijden om te kijken. En te vaak vertrouwen geschaad om iemand op zijn woord te geloven. Maar budget blijft een ding. Wil ik wat anders dan een Gaggia dan moet er al snel weer €300 bij. Keuzes keuzes.

Maar stel dat ik er toch 2 a €300 bij zou leggen is dan de Bezerra bz09 een aantrekkelijke machine?

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor Marcje » di 09 mar 2021, 10:22

Die heb ik laatst nog voor een vriendin opgeknapt en verkocht. Kun je een prima espresso mee zetten. Wel minder geschikt als je ook melk wilt stomen.
dus...

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor HanR » di 09 mar 2021, 11:24

Ik wil geen reclame voor mijzelf maken, maar ik heb nog een tweedehands BZ09. Die moet nog wel een nieuwe ketel en een nieuwe pid.
Specialita ernaast en gaan met die espresso.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor bobbee » di 09 mar 2021, 11:51

Ik heb er misschien overheen gelezen maar wat is jouw budget?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

NickvD
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 07 mar 2021, 13:43

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor NickvD » di 09 mar 2021, 12:36

Ik heb er misschien overheen gelezen maar wat is jouw budget?
De QuickMill heb ik €699 voor betaald. Iets erbij kan nog wel maar moet niet te gek worden.

NickvD
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 07 mar 2021, 13:43

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor NickvD » di 09 mar 2021, 20:34

Vanmiddag even contact gehad met koffiewarenhuis.nl. Situatie uitgelegd en aangegeven dat ik twijfelde om nog meer uit te geven.

De verkoper liep mijn wensen nog eens na, vroeg hoeveel koffie ik normaal nuttig en of ik tevreden was met de espresso die de QuickMill maakt. Wat het geval is. Daarop zei die. Besteed je geld ergens anders aan want kwa espresso ga je er niet veel verschil in merken. Dat heeft me wel een beetje bedaard.

Ik ga de machine een week proberen. Mocht ik toch niet tevreden zijn kan die altijd nog terug. Of die nou gelijk heeft of niet, vond het wel netjes dat er niet meteen gehapt werd bij het horen van meer geld.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor Dirk Jan » wo 10 mar 2021, 18:55

Hier hebben we 21 jaar een QuicMill Aquaviva gebruikt. (zonder ingebouwde molen). Zo te horen ben jij dik tevreden met de kwaliteit van de koffie uit de QuickMill, maar zoek je meer kwaliteit in de machine. Mijn advies: Omruilen voor een QuickMill zonder molen en zoals HanR zegt, ga voor de stevigere uitvoering. En koop er een losse molen bij. Tweede hands is een goede optie, misschien heeft HanR er nog een?
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

NickvD
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 07 mar 2021, 13:43

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor NickvD » wo 10 mar 2021, 21:17

Hier hebben we 21 jaar een QuicMill Aquaviva gebruikt. (zonder ingebouwde molen). Zo te horen ben jij dik tevreden met de kwaliteit van de koffie uit de QuickMill, maar zoek je meer kwaliteit in de machine. Mijn advies: Omruilen voor een QuickMill zonder molen en zoals HanR zegt, ga voor de stevigere uitvoering. En koop er een losse molen bij. Tweede hands is een goede optie, misschien heeft HanR er nog een?
Ja de koffie is echt dikke prima. Wat een verschil met dat Philips onding wat ik hiervoor had. Ik heb deels gekozen voor deze machine omdat ik het een mooi apparaat vind en een beperkte ruimte op het aanrecht heb waar ik wat kwijt kan. Heb zelfs getwijfeld over een Sage.

Kwa uiterlijk vind ik de 2820 in het zwart wel mooi maar die kan ik alleen 2e hands op Marktplaats vinden. Maar met een andere QuickMill heb ik niet echt het idee dat het een stap omhoog is terwijl ik er wel meer voor uit moet geven.

Zat al te denken om die plastic knopjes te vervangen voor de schakelaars van de 3035. 😁


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron