Hallo peoples.

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
NickvD
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 07 mar 2021, 13:43

Hallo peoples.

Berichtdoor NickvD » ma 08 mar 2021, 21:17

Hoi. Ik ben Nick. 39 jaar en kom uit Enschede.

Tot vandaag altijd een volautomaat gehad maar ik wou graag nog betere espresso kunnen maken. Dus heb ik een QuickMill 2835 gekocht bij koffiewarenhuis.nl voor €699. Heb lang getwijfeld. Ook door hier te hebben ingelezen. Plus en min tegen elkaar afgewogen. Toch gedaan en lichtelijk spijt.

Aan de espresso ligt het niet. Ik was verbaasd dat ik binnen 15 minuten een goede espresso had getoverd met verse bonen van Simon Levelt. Doorlooptijd spot on. Mooie crema en heerlijke espresso. (Naar mijn idee dan) :D

Maar nu de minpunten. Beetje teveel plastic. Kapje van de maler is mwaa. Drukknopjes blijken van gespoten plastic (Kwam ik achter na ik besteld had). Ik merk direct al dat het apparaat erg warm wordt. Dus de bonen worden ook flink verwarmd in het reservoir. Had het niet zo warm verwacht.
Na het malen blijft er soms wat in de uitloop hangen. Waardoor er nadien ineens wat op het rooster valt.

Dus ik twijfel. Ik vind dit een hele mooie machine. Ben ik wel gevoelig voor. Het oog wil ook wat. Ruimte is een punt. Dit is eigenlijk perfect. Thermoblok is ook prima ivm tijd in de ochtend.

Dus wat is wijsheid? De nadelen voor lief nemen en gewoon geen bonen in de maler laten zitten? Of toch retour en wat anders. Bvd voor advies.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15079
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor fransg » ma 08 mar 2021, 22:02

Hoe eerder retour hoe beter zou ik zeggen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor bobbee » ma 08 mar 2021, 22:17

Welkom op ons forum.

Een losse maler en machine is beter, dat heb je zelf al heel goed geanalyseerd.
Maar wat zijn jouw wensen en hou ook rekening met je budget.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

NickvD
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 07 mar 2021, 13:43

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor NickvD » ma 08 mar 2021, 22:19

Ja die reactie had ik wel verwacht. Maar dan zit ik wel een beetje met het budget. Dit is wel de max en dan kom ik al snel uit bij een Gaggia Classic. En wat als ik deze retour doe en de 2820 neem met een losse molen?

NickvD
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 07 mar 2021, 13:43

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor NickvD » ma 08 mar 2021, 22:22

Welkom op ons forum.

Een losse maler en machine is beter, dat heb je zelf al heel goed geanalyseerd.
Maar wat zijn jouw wensen en hou ook rekening met je budget.
Mijn wensen zijn gewoon een goed bakkie koffie om het maar zo te zeggen. En dat komt er wel uit naar mijn mening. Ik ben geen connaisseur en hoef ik ook niet te worden. Drink gemiddeld 4 kopjes op een dag. Ik lees al een hele tijd hier dus ik weet dat het altijd beter en duurder kan.

Gemak is ook een ding vandaar de QuickMill.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15079
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor fransg » ma 08 mar 2021, 22:26

Ja die reactie had ik wel verwacht. Maar dan zit ik wel een beetje met het budget. Dit is wel de max en dan kom ik al snel uit bij een Gaggia Classic.
https://www.koffiepraat.nl/forum/viewto ... 14&t=11262
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

NickvD
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 07 mar 2021, 13:43

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor NickvD » ma 08 mar 2021, 22:29

Ja die reactie had ik wel verwacht. Maar dan zit ik wel een beetje met het budget. Dit is wel de max en dan kom ik al snel uit bij een Gaggia Classic.
https://www.koffiepraat.nl/forum/viewto ... 14&t=11262
2e hands doe ik niet aan. Daar heb ik al vaak over getwijfeld maar ik ken mezelf. Ben niet snel tevreden. :D

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor HanR » ma 08 mar 2021, 22:31

Is tweedehands geen optie?

Nieuw een Gaggia Classic en een Eureka Mignon Specialita of Silenzio.
Net iets boven of beneden budget.
Dan heb je een prachtige set.
Tweedehands zou je naar een Quickmill 3000 kunnen kijken. Wel met de zware filterdrager en niet met het blikken ding.

NickvD
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 07 mar 2021, 13:43

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor NickvD » ma 08 mar 2021, 23:02

Is tweedehands geen optie?

Nieuw een Gaggia Classic en een Eureka Mignon Specialita of Silenzio.
Net iets boven of beneden budget.
Dan heb je een prachtige set.
Tweedehands zou je naar een Quickmill 3000 kunnen kijken. Wel met de zware filterdrager en niet met het blikken ding.
Die optie heb ik idd bekeken maar was bang dat die met zijn 7kg te makkelijk verschuift. De Rancilio V6 vind ik ook mooi maar te beperkt kwa afstand tussen piston en tray. En dan moet er weer een paar honderd bij. Ik ga er nog even goed over nadenken. Een mens moet ook een keer tevreden zijn natuurlijk.

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Hallo peoples.

Berichtdoor Keyser » di 09 mar 2021, 06:46

Ik heb hele mooie tweedehands machines gehad. Niet van nieuw te onderscheiden. Ben zelf ook kritisch. Het kan je wel een stapje hoger brengen.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron