Even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Arie Bombarie
Berichten: 18
Lid geworden op: do 21 jan 2021, 11:16

Even voorstellen

Berichtdoor Arie Bombarie » vr 12 mar 2021, 17:33

Hallo iedereen,

Zit inmiddels al een paar weken / maandjes op dit forum en kom eigenlijk nu pas deze sectie tegen.
Onder het motto beter laat dan nooit bij deze dus alsnog een verlaat voorstelrondje.

Ik ben Aron, 29 lentes jong en woonachtig in het mooie Nijmegen. In december begonnen aan mijn koffie avontuur door een mooie tweedehands Bezzera BZ-10 op de kop te tikken. Bij gebrek aan een maler begonnen met voorgemalen koffie van Simon Levelt om toch de techniek alvast een beetje onder de knie te krijgen. Daarmee tot nu toe een aantal hele acceptabele shotjes kunnen zetten, al merk je wel dat bij die voorgemalen koffie de kwaliteit met de dag achteruit holt.

Gelukkig heb ik vandaag de eerste lading verse boontjes van het Hoofdkwartier mogen ontvangen en komt als alles goed gaat maandag mijn Niche binnen, dus dan kan het feest pas echt beginnen ;) Tevens volg ik de ontwikkelingen van de G-IOTA maler met veel belangstelling en ben zodoende op dit forum terecht gekomen.

Ik hoop hier de komende tijd veel van jullie te leren over mijn nieuwe hobby, tot nu toe lukt dat uitstekend in ieder geval.

Groeten!
Bezzera BZ-10 / Niche Zero

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » vr 12 mar 2021, 17:41

alsnog welkom!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1487
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » vr 12 mar 2021, 18:59

Beter laat dan nooit, welkom en plezier.
In Nijmegen hebben ze ook een heel leuke bonenbrander ;-)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » vr 12 mar 2021, 19:03

Leuk! Dank voor het voorstellen en uiteraard WELKOM!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Arie Bombarie
Berichten: 18
Lid geworden op: do 21 jan 2021, 11:16

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Arie Bombarie » vr 12 mar 2021, 19:59

In Nijmegen hebben ze ook een heel leuke bonenbrander ;-)
Haha ik neem aan dat je Blommers bedoelt? Die ken ik al wel van de lokale horeca hier (lang lang geleden) maar staat zeker nog op het lijstje om thuis mee te experimenteren!
Bezzera BZ-10 / Niche Zero

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Fisherman » vr 12 mar 2021, 20:19

In Nijmegen hebben ze ook een heel leuke bonenbrander ;-)
Haha ik neem aan dat je Blommers bedoelt? Die ken ik al wel van de lokale horeca hier (lang lang geleden) maar staat zeker nog op het lijstje om thuis mee te experimenteren!
Zeker doen! De espresso branding vond ik wat heftig als her-beginnend espressodrinker maar de filter branding is meer dan oké. Daarom neem dus ik aan dat de espresso ervaring van laatst aan mij lag.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor swimmer » vr 12 mar 2021, 20:46

Ah leuk! Nog een koffiegek uit Nijmegen :D
Welkom hier op het forum :)
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Even voorstellen

Berichtdoor GuidovW » vr 12 mar 2021, 22:13

Welkom Aron! :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron