Even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Ivoroovers
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 03 mei 2021, 15:59

Even voorstellen

Berichtdoor Ivoroovers » wo 05 mei 2021, 12:25

Hallo allemaal!

Bij deze stel ik me even voor. Ik ben Ivo Roovers, 31 jaar uit Dordrecht. Ik ben procesoperator van beroep. Mijn hobbys zijn hardlopen, krachttraining, gitaar spelen en koken waarbij wij van een lekker glas rode wijn houden.

Ik ben nieuw in de koffiewereld alsin dat ik op dit moment een philips lattego 3200 volautomaat bezit, die niet voldoet aan wat ik wil. Ik roep al jaren dat ik thuis goede espresso's wil maken zoals ik ze in de kleine italiaanse barretje's krijg. Echter nooit de investering gemaakt. Sinds ik deze maand 32 wordt heb ik besloten mijzelf te trakteren op een nieuwe set en deze komt dan ook morgen(6-5-21) aan.

Mijn set up gaat bestaan uit:

Bezzera bz10: deze keuze heb ik gemaakt omdat wij naast espresso ook graag cappucino drinken. En de vermelde snellere opwarmtijd.

Eureka mignon specialita.

Initieel had ik een budget van 1000 euro in gedachte, echter na veel lezen op het internet en ook dit forum toch besloten om dit op te hogen naar 1500 euro.

Ik ga morgen lekker aan de slag met mijn set en zal hier ongetwijfeld snel met nog wat vragen in de lucht komen.

Als er mensen zijn die een bezzera bz10 en/of eureka mignon specialita bezitten en tips & trics hebben die ze willen delen los van wat ik zelf in de topics kan opzoeken heel graag!.

Ik heb er in ieder geval zin in!

Dus bij deze aangenaam allemaal!.

Ivo

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1487
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » wo 05 mei 2021, 19:32

Welkom en veel genot met het spelen met de apparaten. ;)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » wo 05 mei 2021, 20:52

Welkom!

Da's een goeie start.

Het begint vóór die start met goeie bonen van een goeie brander. Heb je die al in huis?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

KeesKoffie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 16 jan 2021, 11:20

Re: Even voorstellen

Berichtdoor KeesKoffie » wo 05 mei 2021, 21:05

Welkom Ivo! En echt een topcombinatie, BZ10 en Mignon Specialità! Dezelfde combi staat hier in de koffiehoek. :D

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Even voorstellen

Berichtdoor gilleko B. » do 06 mei 2021, 13:23

Welkom!

Da's een goeie start.

Het begint vóór die start met goeie bonen van een goeie brander. Heb je die al in huis?
Ik kan niet genoeg onderstrepen wat Frans als hierboven noemt. Toen ik een tijd geleden met betere apparatuur begon bleef aanvankelijk een mooie smaak en crema's uit. Het eerste waar dan aan gaat twijfelen oftie masjiene wel goed is, of wellicht verkeerd ingesteld. Ja, en bestel je een pak mooie bonen bij een goede koffiebrander, je ziet het resultaat en denk je, sodeju, waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht.

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Even voorstellen

Berichtdoor bobbee » vr 07 mei 2021, 22:59

Welkom op ons forum.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron