Koffieliefhebber stelt zich voor

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
pjbregman
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 mei 2021, 23:27
Locatie: Ede

Koffieliefhebber stelt zich voor

Berichtdoor pjbregman » za 15 mei 2021, 15:16

Hallo allemaal,

Ik kijk al even mee op dit forum en heb me nu eindelijk maar eens aangemeld.

Mijn naam is Pieter Jan (PJ) en ben woonachtig in Ede. Ik werk als grafisch ontwerper en heb een zwak voor mooi design maar eigenlijk voor alles waar met passie en overtuiging aan gewerkt is. Vooral ambachtelijke processen waar echt vakmanschap aan te pas komt vind ik interessant en inspirerend. Daar past een product als koffie natuurlijk helemaal bij.

Ik ben jaren geleden, na thuis altijd DE filterkoffie te hebben gedronken, begonnen met Nespresso cupjes. Dat was eerst lekker maar na verloop van tijd ging het bijzondere daar ook wel vanaf. Zo’n 6 jaar geleden, met het thuisbarista gebeuren stevig in opmars, ben ik me daar ook in gaan verdiepen en ben zo ook op dit forum terecht gekomen. Ik heb destijds ook m’n eerst combi gekocht. Een Bezzera Mitica en Compak K3 touch.

Inmiddels ben ik me al weer enige tijd aan het inlezen voor een nieuwe set waarvan grotendeels op dit forum. Dat heeft er in geresulteerd dat ik vandaag een Lelit Bianca v2 icm Eureka Mignon XL heb opgehaald. Dat wordt weer flink experimenteren en proeven.

Ik hoop nog veel van jullie te leren en wellicht zelf wat bij te kunnen dragen.

Binnenkort zal ik ook m’n ‘oude’ set hier te koop aan bieden.

Als afsluiting nog een plaatje van m’n nieuwe koffiehoek.

Op het goede leven! Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door pjbregman op za 15 mei 2021, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Koffieliefhebber stelt zich voor

Berichtdoor we tigers » za 15 mei 2021, 17:40

Mooie set heb je daar nu staan! Wat was voor jou de reden om verder te kijken dan de Mitica?
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffieliefhebber stelt zich voor

Berichtdoor bobbee » za 15 mei 2021, 18:05

Netjes! Welkom op ons forum!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

pjbregman
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 mei 2021, 23:27
Locatie: Ede

Re: Koffieliefhebber stelt zich voor

Berichtdoor pjbregman » za 15 mei 2021, 18:06

Mooie set heb je daar nu staan! Wat was voor jou de reden om verder te kijken dan de Mitica?
Uitgangspunt was eigenlijk dat ik een machine wilde die wat stiller is. Ik was daarom aan het kijken naar een Mitica Top die een stillere rotatiepomp heeft. Toen zag ik een versie met PID waar ik ook wel de voordelen van zag. Afijn dan zit je al bijna op het budget van een Lelit Bianca en de rest laat zich raden Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Koffieliefhebber stelt zich voor

Berichtdoor we tigers » za 15 mei 2021, 18:48

Volkomen logisch. Mooi apparaat! Heel veel plezier ermee.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten

cron