Even voorstellen...

1
Hi allemaal!

Ik lees al een tijdje (passief) mee op het forum en het leek me inmiddels wel een goed idee om mezelf even voor te stellen :) Aan veel topics heb ik zelf al veel gehad dus leuk om nu ook onderdeel uit te maken van mensen met dezelfde hobby/passie.

Ik ben Maud, woon in Rotterdam en ben enorme koffie-liefhebber. Ik heb jaren een Solismachine gehad, maar droomde stiekem al een tijdje van een upgrade en nu is het eindelijk zover. Samen met een vriend van me die zelf ook diverse machines heeft gehad (en de nodige ervaring) hebben we gekeken naar mijn budget en wat we hiervoor kunnen aanschaffen.

Het is een 'oudere' ECM Giotto (door de eigenaar helemaal gereviseerd, ge-upgrade en met veel liefde behandeld) geworden en een tweedehands Mazzer Mini. Op dit moment ongeveer een maand in bezit en inmiddels elke dag aan het proberen, aanpassen, testen en proeven om te zorgen dat er een lekkere espresso uit komt. (Lukt nog niet helemaal, maar geduld is een schone zaak haha).

Leuk om iedereen te leren kennen!
Bijlagen

Re: Even voorstellen...

7
Welkom Maud. Het begin is inderdaad even lastig. Ik ben nu een maand of 3 onderweg met een vergelijkbare setup en heb de basis inmiddels redelijk onder de knie. Een goede, verse boon maakt het proces een stuk makkelijker. Mijn laatste kwamen van Brandzaak, als ik me niet vergis zijn zij gevestigd in Rotterdam.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

8
fransg schreef: wo 04 aug 2021, 11:29 Welkom Maud!

Bijzonder keurige start-set, meteen op voorsprong vergeleken bij sommige andere starters ;-)

Welke bonen gebruik je?
Dank :) Ik ben begonnen met deze (https://giraffecoffee.com/winkel/brazil ... tremendal/) bonen van Giraffe Coffee (Rotterdamse branderij) maar die vond ik toch wat licht zurig naar mijn idee. Op dit moment aan het experimenteren met deze Brazil (https://www.manmetbrilkoffie.nl/collect ... o-espresso) van Man met Bril (ook een Rotterdamse branderij). Die is naar mijn idee al wat meer in balans :)

Langzaam kom ik er wel haha.

9
Ypuh schreef: wo 04 aug 2021, 18:58 Welkom Maud. Het begin is inderdaad even lastig. Ik ben nu een maand of 3 onderweg met een vergelijkbare setup en heb de basis inmiddels redelijk onder de knie. Een goede, verse boon maakt het proces een stuk makkelijker. Mijn laatste kwamen van Brandzaak, als ik me niet vergis zijn zij gevestigd in Rotterdam.
Dankjewel :) Leuk om te horen dat je een vergelijkbare set hebt, kan fijn zijn om ervaringen uit te wisselen haha. In Rotterdam is er qua branderijen gelukkig genoeg te vinden. Ik ben gestart met Brazil van Giraffe Coffee Roasters maar die vond ik nog een beetje zuur. Op dit moment gebruik ik de Brazil van Man met Bril koffie (ook Rotterdamse branderij) en die vind ik al een stuk lekkerder. De branddatum hiervan is 26/7.
Bijlagen