Even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Oddball
Berichten: 19
Lid geworden op: za 13 feb 2021, 09:18

Even voorstellen

Berichtdoor Oddball » ma 06 sep 2021, 21:53

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum maar nog nooit wat gepost. Daar moet het nu toch maar eens van komen.

Ik ben Maikel, 32 jaar en wij hebben met ons gezin (vrouw en dochtertje van 8 maanden) net een nieuw huis gekocht in Lisse. Ik ben aannemer en ben naast mijn huidige projecten zelf het huis aan het verbouwen. Dit schiet al aardig op en ik verwacht dat de verbouwing nog een paar maanden gaat duren. Ik heb naast onze grote woonkeuken ook een speciale koffie nis gemaakt. Hier staat momenteel nog niks in, maar ik wil hier graag een mooie setup plaatsen.

Ik zit zelf te denken aan een lelit Bianca met een niche zero of de nieuwe single doser van Eureka. Budget is rond de €3000 in totaal. Ik heb zelf nog weinig ervaring met koffie, maar heb mij aardig verzadigd met alle info op het forum en internet. Ik sta open voor adviezen.

Groet,

Maikel

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15046
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » ma 06 sep 2021, 22:00

Gaaf! Goeie plannen en aanpak.
Ik zou zelf niet meteen single dosen aanraden want het is vnl extra gedoe maar als je d'r lol in hebt, natuurlijk doen!
De Niche was voorheen de top, maar door prijsstelling, Brexit / BTW duur geworden en het nieuwtje is er ook wel wat af.
Zat moois te koop!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Even voorstellen

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 06 sep 2021, 22:12

Hoi,

Gezond budget, mss eens langsgaan bij hoofdkwartier/vintage espresso? Niet al te ver van jou en lelit dealer, en een super behulpzaam forumlid.

Of een daguitstap naar Utrecht en van pommeren eens bezoeken? Vond ik een leuke dagtrip als Belg.

Maar er zullen nog wel een reeks goede winkels zijn die ik niet echt ken en waar mss nog leden bij betrokken zijn.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen

Berichtdoor bobbee » ma 06 sep 2021, 22:12

Welkom!

Dat klinkt goed.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Oddball
Berichten: 19
Lid geworden op: za 13 feb 2021, 09:18

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Oddball » ma 06 sep 2021, 22:20

Dat single dosen is een handigheidje wat je even onder de knie moet krijgen denk ik? Wellicht dat vrouwlief dat op de tijd onhandig gaat vinden.. Wat is jullie ervaring met singel vs hopper?

Ja ik wil zeker langs het hoofdkwartier! Alleen nog even een afspraak maken, maar dat is wat lastig in deze drukke tijd. :mrgreen:

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Even voorstellen

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 06 sep 2021, 22:32

Ik merk dat ik gestopt ben met single dosen omdat mijn maler toch watte veel retentie heeft naar mijn zin. Maar het stoort me dat als ik wil switchen van bonen er toch wat koffie door moet, vandaar dat ik een single doser besteld heb. Ik maak met die aankoop ook even gebruik van om plat vd conisch te testen

Maar ik ben bvb er nog niet goed aan uit of ik mijn maler aan mijn zus ga doorgeven en een andere ga kopen voor mezelf met minder retentie of de mijne ga houden en haar een andere geven (zij gaat niet single dosen) of ik het even ga aanzien en wat ga experimenteren met bvb eerst de bestelde, mss terug verkopen en iets anders proberen om dan.....

Verdorie Corona en verre reizen.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » di 07 sep 2021, 09:46

Welkom en plezier hier.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Oddball
Berichten: 19
Lid geworden op: za 13 feb 2021, 09:18

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Oddball » do 14 okt 2021, 20:53

C8887EEB-CAAA-420B-B7AF-A508E2F0DEF1.jpeg
Ik ben de trotse eigenaar van een Lelit Bianca met een specialita erbij. Gekocht bij Het hoofdkwartier. 😁

Ben nu lekker aan het aanklooien met de maalgraad en de shots. Dat gaat redelijk. Maar wat een mooi speelgoed is dat zeg.

Wel wil ik graag een weegschaal aanschaffen om alles te kunnen meten. Een die onder de Bianca past, waterdicht is en waarmee je de espresso’s makkelijk kunt controleren. Maakt niet echt uit wat die kost en hoef geen fancy apps en dergelijke. Iemand een goede tip?? Acacia?

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Even voorstellen

Berichtdoor manduca » do 14 okt 2021, 20:57

Acaia is zeker een aankoop die je niet zal betreuren. En ze hebben 3 maten, dus er past er vast wel eentje :)
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Marcje » do 14 okt 2021, 23:28

Strak hoekje!
dus...


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Denkoyugo en 8 gasten

cron