Even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Daan_
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 19 sep 2021, 17:01

Even voorstellen

Berichtdoor Daan_ » ma 20 sep 2021, 14:09

Hoi!

Na heel lang meelezen eindelijk ook maar eens een account aangemaakt.

Heel veel jaren geleden begonnen met een Rancilio Silvia met een simpele maler. Na een poos begon het wat meer te kriebelen en moest er wat nieuws komen. Iets waarmee je wel kon stomen tegelijk of direct na het maken van de koffie.
Na veel lezen, DB of HX, heel veel mogelijkheden vergelijken en nog meer lezen, was de keuze binnen het budget gevallen op de Rocket Giotto V3 PID. Stabiele temperatuur met de PID en een HX systeem waren de belangrijkste punten. En het is een echte e61 machine.

Daar moest natuurlijk ook een betere maler bij, en de maler die hoog aangeschreven stond en binnen budget paste was de Mazzer Super Jolly. Eentje met doser gevonden, omgebouwd naar single dosing en de tweede fase van het koffie avontuur kon beginnen ;)

Na een aantal jaren deze combi gebruikt te hebben is de Mazzer Super Jolly geupgrade naar een Ceado e37s. Weer een stapje beter denk ik, de smaak is zeker anders geworden. Naast de maler krijg ook de machine een upgrade, deze week komt mijn Decent machine binnen. Meer koffie, meer experimenteren, meer proeven. Heel erg benieuwd hoeveel meer ik ga leren van koffie!

Groeten, Daan
20210919_180120.jpg

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Even voorstellen

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 20 sep 2021, 14:17

Welkom, het aantal Decent-adapten groeit toch ook redelijk binnen het forum denk ik.

Daan_
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 19 sep 2021, 17:01

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Daan_ » ma 20 sep 2021, 14:29

Ja het lijkt me een interessante machine. Heb heel lang getwijfeld, misschien een La Marzocco Linea Mini, GS3, Rocket R91, of een lever zoals de Londinium, of misschien toch iets meer uitgeven en naar een Slayer of Kees van de Westen.

Ik wilde heel graag flow en/of pressure profiling maar wel herhaalbaar. De Decent heeft voor mij wat voordelen (snel opgewarmd, herhaalbare 'recepten', kleiner en lichter dan de meeste andere machines). Ook de community, de 'Diaspora' is erg leuk.
Het nadeel vind ik dat het minder sfeer heeft, minder ambachtelijk of 'artisanal'. We gaan het zien, misschien zet ik er nog wel eens iets naast als de keuken wat groter wordt :D

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Even voorstellen

Berichtdoor ErikW » ma 20 sep 2021, 20:37

Mooie set!
Ik kan me er wel iets bij voorstellen . . . ;)
Handje schudden tzt

Hoeveel Decent eigenaren zijn er eigenlijk op dit forum?

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Even voorstellen

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 20 sep 2021, 21:02

Waar ik van weet is martinierius, de persoon die de machine van Jeroenv gekocht heeft, deze persoon en jij binnekort


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron