Aangenaam!

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Bartolomeo
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 01 okt 2021, 12:22
Locatie: Breda

Aangenaam!

Berichtdoor Bartolomeo » vr 01 okt 2021, 16:32

Ik sta op het punt mijn koffie-game naar een hoger plan te tillen. Tijd om me aan te sluiten bij deze community lijkt mij!

Korte geschiedenis:
- In mijn studententijd begon mijn liefde voor koffie (ca. 10 jaar geleden)
- Tijdje in Milaan gestudeerd, daar veel espresso gedronken en tweemaal per dag een Mokkapot gebruikt
- Tot ca. 4 jaar geleden afwisselend Aeropress, French Press, Mokkapot en Siphon gebruikt (Hario Skerton handmolen)
- Sindsdien aan het werk en gewend geraakt aan het gemak van onze Siemens EQ6 (vriendin drinkt alleen cappuccino)

Nu wil ik koffie weer oppakken als hobby, te beginnen met een espressomachine en serieuze maler.
Idee is om te starten met een betaalbare machine en een molen die ik niet snel hoef(/wil) te upgraden. De keuze is vooralsnog gevallen op een MaraX en een Mignon SD. Heb er zin in! Wel nog even wachten tot deze molen verkrijgbaar is :lol:

Groeten,

Bart

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1501
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Aangenaam!

Berichtdoor Dirk Jan » vr 01 okt 2021, 17:22

Welkom,
en de machine en maler zijn dan meteen op "beginners +" niveau.
Plezier!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Aangenaam!

Berichtdoor gilleko B. » vr 01 okt 2021, 17:30

Buon giorno Bartolomeo,

Veel.plezier hier. Heb vroeger mijn eerste serieuze molen besteld in Voorburg, een Mazzer Mini, en die winkel heette, je raadt het al, Bartolomeo.

Ciao






Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Aangenaam!

Berichtdoor GuidovW » vr 01 okt 2021, 19:58

Welkom Bart.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

CAvE
Berichten: 40
Lid geworden op: do 26 aug 2021, 14:10

Re: Aangenaam!

Berichtdoor CAvE » vr 01 okt 2021, 21:51

Bartolomeo in Voorburg, was dat de enige koffiewinkel in die buurt? Ik kan mij nog herinneren dat ik mijn oude Silvia in een klein winkeltje gekocht heb in een zijstraat van de Herenstraat.

En natuurlijk welkom Bart

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Aangenaam!

Berichtdoor bobbee » vr 01 okt 2021, 23:27

Welkom Bart!
Goed setje om de draad weer mee op te pakken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Aangenaam!

Berichtdoor HanR » za 02 okt 2021, 16:32

Welkom Bart,
Je was er duidelijk klaar mee.
Leuk dat na een leven van volautomaten en nogal Italiaanse stijl koffie, de behoefte aan lekkere koffie het heeft overleefd.
Had ik niet verwacht.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk



Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron