De kamperende koffieliefhebber

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
zeldenrust
Berichten: 5
Lid geworden op: do 21 jan 2016, 21:35

De kamperende koffieliefhebber

Berichtdoor zeldenrust » di 02 aug 2022, 22:37

Hoi allemaal. Mijn naam is Edwin en samen met mijn vrouw drink ik graag een lekker bakkie koffie. Thuis hebben we al sinds bijna 20 jaar een Miele inbouwmachine (die het nog steeds doet). Als we op vakantie gaan willen we geen oplosrommel of Senseo. We hadden een klein koffiezettertje waar precies twee kopjes onder konden maar die heeft de geest gegeven. Dus nu een Bialetti Brikka aangeschaft. Thuis alvast een beetje aan het oefenen en ik moet zeggen dat er een heerlijke espresso mee te maken is met een prachtige crema. Gelijk maar doorgepakt en ook een handmolen gekocht van Xeoleo. Een Chinees dingetje maar straalt wel kwaliteit uit. Loopt op lagertjes en is netjes instelbaar op de gewenste maalgraad. Ik heb er nu al zin in om op de camping lekker te studderen en te genieten van die heerlijke zelfgemaakte espresso’s Afbeelding️. Ik neus graag een beetje rond op jullie leuke forum en hoop nog wat leuke tips en wetenswaardigheden te vinden.

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: De kamperende koffieliefhebber

Berichtdoor bobbee » di 02 aug 2022, 22:40

Welkom op ons forum! Dank voor je leuke introductie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: De kamperende koffieliefhebber

Berichtdoor Madencio » di 02 aug 2022, 22:58

Nice hoor, welkom! Die espresso's zien er goed uit, gebruik je nog een speciale techniek bij zo'n mokka potje?
Lelit Bianca / Eureka Mignon XL

zeldenrust
Berichten: 5
Lid geworden op: do 21 jan 2016, 21:35

Re: De kamperende koffieliefhebber

Berichtdoor zeldenrust » di 02 aug 2022, 23:30

Het is een beetje aftasten met de temperatuur van het water, de hoeveelheid water, de temperatuur van de warmtebron (thuis even inductie maar op de camping gas) en de hoeveelheid koffie en maalgraad. Tot slot zodra hij begint te pruttelen beginnen met opschenken. Het kostte me ongeveer vier pogingen tot ik dit resultaat eruit kreeg en dat is nu vrij constant . Het is dat het zo bewerkelijk is maar anders ging de Miele er gelijk uit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De kamperende koffieliefhebber

Berichtdoor fransg » wo 03 aug 2022, 08:02

netjes!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 888
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: De kamperende koffieliefhebber

Berichtdoor Joste » wo 03 aug 2022, 08:11

Welkom! Zeer herkenbaar, op deze wijze koffie maken op vakantie. Veel plezier en succes!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: De kamperende koffieliefhebber

Berichtdoor Dirk Jan » wo 03 aug 2022, 09:30

Welkom en je verhaal is leuk om te lezen.
Ja, dat mokka potje werd door ons in de vakantie ook gebruikt maar de smaak was niet altijd je van het. We gebruikten overigens gewoon snelfilterkoffie.
Ik krijg nu de neiging omeens uit te zoeken hoe je werkelijk goede kofie met zo'n pot kan zetten.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: De kamperende koffieliefhebber

Berichtdoor GuidovW » wo 03 aug 2022, 16:44

Welkom Edwin,

Goed aangepakt en een heerlijk bakje van de Moka Express.

Hier is het tegenwoordig de Aeropress die op vakantie (trouwens gewoon door de week ook) veel uren maakt.
Maar eerder altijd de Bialetti mee gehad.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De kamperende koffieliefhebber

Berichtdoor fransg » ma 29 aug 2022, 16:45

Mijn dochter vertelde mij dat ze wat van de Pavoni spullen thuis waren vergeten in te pakken voor ze op reis gingen (vlakbij Oostenrijk) en nu ze een weekje (Luxemburg) niet zo heel ver van huis zijn, ben ik in de wagen gestapt om Pavoni-spullen langs te brengen.

Ook Mypressi mee, haar uitgelegd hoe het werkt zodat ze voortaan een 'reserve' apparaatje hebben:



Het kampeerterrein heeft prettige caravans die eigenlijk mooie luxe huisjes zijn van alle gemakken voorzien. Ik heb er zelf ook eentje gehuurd voor een nacht, morgen weer naar huis. Zodoende ben ik er ook eens helemaal uit geweest, op reis, zonder espresso te moeten missen en ook niet te langdurig.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: De kamperende koffieliefhebber

Berichtdoor Dirk Jan » ma 29 aug 2022, 16:50

Leuk! en lekker zo'n tochtje.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten