even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
jazznova
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 19 aug 2022, 13:53

even voorstellen

Berichtdoor jazznova » ma 22 aug 2022, 09:40

goedendag koffie liefhebbers,

Ik ben Pier uit Den Haag met een paar passies waaronder een heerlijk espresso bereiden.

Ik ben ooit een korte tijd wijnboer in Frankrijk geweest, dus goed eten en drinken vind ik een belangrijk iets in mijn leven
(maar ook delta/parapentevliegen, snowboarden, muziek maken).

Ik had al een jaar of 30 een dombobar van Vibiemme en ik brand mijn eigen (kwaliteits) bonen; eerst met een eenvoudige brander, maar het laatste jaar met een Hottop met een laptopje. Nooit meer gebrande bonen uit een pakje...

Wat de Vibiemme betreft:

Toen ik eenmaal een koffie nam van een Cremina was ik verkocht ; zo veel meer smaaktonen dan de Vibiemme. Een Cremina gekocht; tweedehands want de nieuwprijs van zo'n apparaat is niet leuk meer.

Ik drink nauwelijks meer alcohol ( de huidige wijn zit vol met smaakmakertjes dat het voor mij als oud wijnboer niet meer lekker is) vandaar dat een kwaliteits espresso maken zo waardevol is.

Ik heb het idee dat ik pas bij het begin van de leercurve van een Cremina ben. Dus kom met suggesties svp.

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: even voorstellen

Berichtdoor Madencio » ma 22 aug 2022, 09:49

Welkom! Wat een mooie reis om dan hier te komen, en een Cremina als tweede machine is ook helemaal niet verkeerd.
Lelit Bianca / Eureka Mignon XL

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: even voorstellen

Berichtdoor bobbee » ma 22 aug 2022, 15:54

Welkom Pier! Dank voor jou voorstelling.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’