Even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
rolholrol
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 09:52

Even voorstellen

Berichtdoor rolholrol » zo 18 sep 2022, 16:11

Hoi allemaal,
Ik wil me even voorstellen: ik ben een koffieliefhebber met al een tijdje een eenvoudige Quickmill 820 met een
Mahlkoenig Vario. Na flink wat proberen zijn die twee mooi op elkaar afgestemd.
Maar helaas is mijn Quickmill kapot, dus het is weer tijd voor actie :-)

Groeten
Rolf

Gebruikersavatar
HeinK
Berichten: 154
Lid geworden op: di 20 jul 2021, 18:52

Re: Even voorstellen

Berichtdoor HeinK » zo 18 sep 2022, 16:49

Welkom!

Bad luck dat de Quickmill kapot is! Even een Biatelli kopen of voor filterkoffie gaan is natuurlijk een optie, want je molen kan dat aan! Maar verder ligt er een wereld voor je open, van reparatie van de Quickmill tot aanschaf van iets nieuws. Waar denk je aan?

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor HanR » zo 18 sep 2022, 16:51

Dat is kort maar krachtig. Welkom!
Het spannendste deel komt natuurlijk nog.
Wat ga je nu doen en Waarom.

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 649
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Even voorstellen

Berichtdoor ErikvW » zo 18 sep 2022, 17:08

Welkom!
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Even voorstellen

Berichtdoor GuidovW » zo 18 sep 2022, 20:57

Welkom Rolf :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

rolholrol
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 09:52

Re: Even voorstellen

Berichtdoor rolholrol » vr 23 sep 2022, 16:28

Ha Hein,

Inderdaad balen. Ik dacht aan reparatie, maar Guido tipte me dat het verwarmingselement waarschijnlijk is doorgebrand. Die vervangen samen met de pulsator printpraat is 200 euro aan onderdelen. Dus ik ga ook maar eens rondkijken naar een upgrade. Dat is sowieso leuk :D Heb je een tip?

Groeten
Rolph

Welkom!

Bad luck dat de Quickmill kapot is! Even een Biatelli kopen of voor filterkoffie gaan is natuurlijk een optie, want je molen kan dat aan! Maar verder ligt er een wereld voor je open, van reparatie van de Quickmill tot aanschaf van iets nieuws. Waar denk je aan?

rolholrol
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 09:52

Re: Even voorstellen

Berichtdoor rolholrol » wo 11 jan 2023, 13:29

Inmiddels heb ik al een tijdje de FrankenAscaso (een door ArjenT5R geupgrade Ascaso Steel Uno Pro, zie elders op dit forum).
De machine is top! Het is voor mij een duidelijke stap omhoog t.o.v. van de Quickmill 820.
Extractie is stabieler en de espresso lijkt lekkerder dan vroeger (maar geen AB vergelijking kunnen doen omdat de Quickmill kapot is). In ieder geval is het zet proces stabieler met minder mislukte espresso's. Na inregelen ook heel weinig last van channeling, waardoor we standaard de naked portafilter gebruiken.

En door de inspiratie van het forum heb ik ook mijn set-up eens wat uitgebreid:
- dosing ring met 8 magneetjes (alie) die ook blijft plakken op het nieuwe IMS filter bakje
- puck rake (ArjenT5R);
- brewista smart scale 2; vooral de automatische espresso/timer functie is handig.
- Ik heb al enkele maanden een Normcore spring loaded tamper (V4). Voor mij is dat ideaal omdat we met twee personen espresso zetten. Door de normcore is het verschil in tampen tussen de personen een stuk minder. Ook gaat het tampen nu altijd goed recht doordat de tampervoet op het filterbakje rust.

En ik heb mijn Mahlkonig Vario Home onderhanden genomen en opnieuw uitgelijnd (Alicorn mod) en gekalibreerd. Daardoor is het eenvoudiger om de juiste maalgraad te vinden. Ik ben wel benieuwd hoe lang ie dit vasthoudt met zijn kunststof schijfhouder.
setup.jpg

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 649
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Even voorstellen

Berichtdoor ErikvW » wo 11 jan 2023, 13:42

Het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat ik HEEL blij wordt van deze post...

Nog heel veel plezier er mee!
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

rolholrol
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 09:52

Re: Even voorstellen

Berichtdoor rolholrol » zo 12 feb 2023, 12:15

Welkom!

Bad luck dat de Quickmill kapot is! Even een Biatelli kopen of voor filterkoffie gaan is natuurlijk een optie, want je molen kan dat aan! Maar verder ligt er een wereld voor je open, van reparatie van de Quickmill tot aanschaf van iets nieuws. Waar denk je aan?
Ha, nu ik voor de derde keer binnen een jaar zonder werkende espresso machine zit (element defect) ga ik je goede tip maar eens opvolgen Afbeelding
De Vario home ga ik tijdelijk inzetten als maler voor filter.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron