Ik ben Robbert uit Nijmegen, 34 en inmiddels een paar jaartjes koffie-hobbyist.
Dat is aangewakkerd doordat ik heb gewerkt achter de bar in een restaurant. We hadden toen een mooie 3-groeps machine staan (type weet ik niet meer, het was niet een Mirage oid maar mijn baas zei wel dat er samenwerking was met Van der Westen), maar een waardeloze maalmolen, althans, de afstelling.. Mijn baas wilde ons koffie-niveau hoger tillen met een cursus koffie bij Peeze. Vanaf dat punt is bij mij het enthousiasme gegroeid.
Tijdens en na mijn studie in Nijmegen heb ik gewerkt bij Van Hilst koffie- en theespeciaalzaak waar ik verder ben gegaan in de wereld van koffie. Niet alleen de horeca-setting, maar nu ook echt de herkomst van de bonen, en zetwijzen anders dan espresso (en veel over thee tegelijkertijd, ook dat vind ik een fantastisch product). De winkel had flink wat weg van hoe Simon Levelt is, maar de koffie vele malen verser!
Inmiddels niet meer werkzaam in de koffie of de horeca, maar als Data beheerder.
Ik heb sinds 2017 altijd gebruik gemaakt van een Ascaso Steel Duo uit 2006. Die kon ik toen voor een prikkie kopen, en heb ik eigenlijk altijd veel plezier van gehad als eerste machine, samen met een gratis verworven, stokoud horeca-monster van Cunill. Afzichtelijk en maakte flink kabaal, maar deed het prima! Grote schijven en genoeg power!!
Sinds een jaartje heb ik een Eureka Mignon Single Dose om het gebruikersgemak omhoog te tillen, en is helaas de boiler van mijn Ascaso gesneuveld en de machine total loss verklaard. Dus zet ik nu met mokka-potjes, Aeropress en V60 mijn koffie.
Ik heb welgeteld 3 dagen de Eureka kunnen uitproberen toen mijn Ascaso het liet afweten...De zoektocht naar een nieuwe espresso-machine is dus bezig, en dit was ook de aanleiding hier lid te worden en mee te doen! Ook natuurlijk om op andere fronten wat op te steken!
Dus gegroet allen