Even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
pollensteyn
Berichten: 30
Lid geworden op: do 01 dec 2022, 19:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Even voorstellen

Berichtdoor pollensteyn » vr 02 dec 2022, 11:36

Hallo allemaal
Echt nieuw is het niet hier voor mij: toen ik tien jaar geleden op jacht was naar een espressomachine heb ik hier al veel opgestoken. Nu het tijd is om de boel om te gooien in de keuken vwb het koffiegebeuren heb ik weer een enorm déjà vu doordat ik weer forums bezoek waar ik jarenlang niet geweest ben. Al die jaren heb ik espresso gezet met een Bezzera Mitica/Mazzer Mini combi. Voor filter (Hario, Kalita, Origami) gebruikte ik een Eureka Mignon. De Bezzera gebruik ik de laatste jaren sporadisch (te groot, te lomp) en is nu te koop. De Mazzer is al de deur uit en ik heb voor nu mijn Eureka weer teruggepromoveerd tot espressomolen. Voor filter gebruik ik sinds een paar maanden een 1zpresso K-Plus. Ik wilde aanvankelijk iets handmatigs en kleins terug voor espresso, om een beetje de lol van thuis espresso zetten terug te krijgen. Een Cafelat Robot leek me wel wat, maar ik heb mijn zinnen nu gezet op een La Pavoni Europiccola. Dat betekent veel spulletjes weer opnieuw kopen (want 51mm) en veel youtube filmpjes kijken… En uiteraard ook (E61/58mm) spulletjes weer overboord gooien. Wellicht kan ik hier ook wat ervaringen met mijn Bezzera delen dus vraag maar raak!

Hartelijke groet
Paula
Groningen

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » vr 02 dec 2022, 11:44

Leuk, welkom en veel succes!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Even voorstellen

Berichtdoor ErikvW » vr 02 dec 2022, 11:46

Welkom terug in dat geval! Misschien ook de Flair (Pro 2) opnemen in je overwegingen?
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

pollensteyn
Berichten: 30
Lid geworden op: do 01 dec 2022, 19:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor pollensteyn » vr 02 dec 2022, 12:39

Welkom terug in dat geval! Misschien ook de Flair (Pro 2) opnemen in je overwegingen?
Dank voor de suggestie! De Flair heb ik zeker overwogen (de 58), en ook de Rok. Van die drie spreekt de Robot me het meest aan. Maar het wordt de Europiccola, want klassiek en klein.
Gr
Paula

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1501
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » vr 02 dec 2022, 19:30

Goede keuze, na een jaar wat aanmodderen met de Europiccola heb ik sinds een paar maanden de slag te pakken: Heerlijke espresso!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

pollensteyn
Berichten: 30
Lid geworden op: do 01 dec 2022, 19:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor pollensteyn » za 03 dec 2022, 13:29

Goede keuze, na een jaar wat aanmodderen met de Europiccola heb ik sinds een paar maanden de slag te pakken: Heerlijke espresso!
Leuk! Ik hoop niet dat ik er een jaar voor nodig heb om het ding onder de knie te krijgen, maar ik ben erg benieuwd. Wat gebruikte je daarvoor?

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1501
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » za 03 dec 2022, 14:21

QuickMill Aquaviva met de MiniMazzer molen en een automaat, de Jura Eno. Toendertijd de goedkoopste Jura die enkel zwarte koffie zet.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

pollensteyn
Berichten: 30
Lid geworden op: do 01 dec 2022, 19:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor pollensteyn » za 03 dec 2022, 15:52

Voordat ik mijn Mitica kocht begin 2013 had ik een Nivona automaat. Leuk voor een paar jaar, maar uiteindelijk heb ik dan toch nog liever koffie uit mijn Braun Aromaster.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron