Voorstellen - Jura E8

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Deruxian
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 06 nov 2022, 15:33

Voorstellen - Jura E8

Berichtdoor Deruxian » za 10 dec 2022, 16:00

Beste allen,

Hallo! Leuk forum! Ik ben echt nog nieuw in de wereld van koffie. Jarenlang een Nespresso automaat gehad, leek mij altijd oké maar eigenlijk proefde alles hetzelfde. Nu volop bezig met de E8. Als ik zo vrij mag zij direct een paar vraagjes;

Nu een aantal weken de Jura E8 in gebruik en hij bevalt erg goed. Recent een bonenwissel gedaan. De maalgraad stond op 2/6 (fijnst-grofst) en plots liep de koffie niet meer door. Op 3/6 wel maar nog geen espresso. Op 4/6 wel espressso.
Het zijn volgens mij niet al te donkere bonen (Fascino - Costa Rica Tarazzo).
Kan dit gewoon een eigenschap van de boom zijn of hoort de E8 alles gewoon door te laten lopen ongeacht de maalgraad?

Daarnaast vroeg ik me af hoe “goed” de standaardinstellingen zijn op de automaat qua volume en bonensterkte? Ik heb het idee wel goed maar je kan best veel wijzigen. Ik druk er soms wel eens een extra boontje bij als ik “koffie” zet maar merk niet enorm verschil. Maalgraad proef ik dan wel weer redelijk goed een verschil.

Alvast bedankt!

Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten

cron