Even voorstellen en nieuw in de scène

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Tom-D
Berichten: 2
Lid geworden op: di 10 jan 2023, 09:40

Even voorstellen en nieuw in de scène

Berichtdoor Tom-D » do 12 jan 2023, 17:13

Goedemiddag allemaal,

Allereerst dank voor de toelating tot het mooie informatieve forum.

Mijn naam is Tom woonachtig in de buurt van Breda en gek op koffie. Koffie drinken begin al op jonge leeftijd met veel melk natuurlijk ;) maar al lange tijd zwart, maar een cappuccino op zijn gaat er zeker ook in.

Sinds enige tijd volg en lees ik het forum om meer info te krijgen over koffie en espressomachines. Op dit moment zijn wij ook in de markt voor een half automaat en gronden. Voor de grinder ben ik er wel uit, de Eureka Mignon Specialita. Hier lees ik zoveel goede verhalen over.

De machine is nog een ander verhaal. Wat drinken we het meeste? Of beter waar komen we nu vanaf ;) Op het moment hebben we een filterkoffie machine en hadden we tot afgelopen weekend een Nespresso Creatista Plus. Die is dus verkocht en de filtermachine wordt ook slecht, dus een mooi moment om nu goed van start te gaan met een half automaat.

Om terug te komen op de vraag wat we zoal drinken. Espresso’s, cappuccino’s en latte.

De eerste gedachte was richting:
- Lelit Glenda de PL41PLUS
- Rancilio Silvia
- Lelit Victoria

Maar goed, inmiddels ook een paar shops bezocht om ook een gevoel te krijgen bij de machines, de mogelijkheden etc. En dan hoor je toch veel neem dan een HX. Is natuurlijk budget technisch even stap omhoog. Zelf sta ik wel open voor een tweedehands, liefst met een stukje garantie. Met name dat laatste is voor de vrouw des huizes wel een belangrijk ding.

Wat spreekt op het gebied van HX ook aan:
- Expobar Leva of Brewtus
- Bezzera Magica
- Rocket appartemento

Kortom ik ben nog wel zoekende en tips zijn altijd welkom.

Koffiegroet,
Tom

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15163
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen en nieuw in de scène

Berichtdoor fransg » do 12 jan 2023, 17:22

Welkom!

Je bereidt e.e.a. prima voor, gaat goed komen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1523
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen en nieuw in de scène

Berichtdoor Dirk Jan » do 12 jan 2023, 18:56

Welkom in het land van Keuzes maken. Succes en plezier!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 663
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Even voorstellen en nieuw in de scène

Berichtdoor ErikvW » do 12 jan 2023, 20:32

Welkom! In mijn bescheiden mening zal de weg naar de Appartemento de beste zijn. Ze komen redelijk vaak langs op Marktplaats, ook jong gebruikte en HanR is een fan.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Tom-D
Berichten: 2
Lid geworden op: di 10 jan 2023, 09:40

Re: Even voorstellen en nieuw in de scène

Berichtdoor Tom-D » do 12 jan 2023, 21:18

Welkom! In mijn bescheiden mening zal de weg naar de Appartemento de beste zijn. Ze komen redelijk vaak langs op Marktplaats, ook jong gebruikte en HanR is een fan.
Vandaag nog even bij Casa Barista in Den Haag geweest daar hadden ze er ook 1 staan, nieuw dan. Marktplaats vind ik wat tricky, zeker gezien het feit dat ik nog niet zo bekend ben met deze machines en mogelijke euvels. In Den Haag hebben ze ook een Bezzera Magica staan voor €925 meen ik. Krijg je ook uitleg etc.

Mocht HanR wellicht een interessante optie hebben sta ik hier graag voor open 😁

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Even voorstellen en nieuw in de scène

Berichtdoor omeCo » do 12 jan 2023, 21:26

Welkom! In mijn bescheiden mening zal de weg naar de Appartemento de beste zijn. Ze komen redelijk vaak langs op Marktplaats, ook jong gebruikte en HanR is een fan.
Mee eens. Niets aan toe te voegen.

Of toch wel: welkom en leuk dat je bij de club komt!

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Even voorstellen en nieuw in de scène

Berichtdoor Ben70 » vr 13 jan 2023, 01:26

Ik stond voor de zelfde keuze ik stroopte Marktplaats af naar gebruikte Rocket Appartamento, wat een keuze. en ze waren allemaal zogoed als nieuw van Winterswijk tot Groningen gereden en ook allemaal rond de 1000 euro, en waren ze geen 1000 euro dan werden ze wel 1000 euro tijdens het onderhandelen.rare wereld , te koop Appartamento vraagprijs 800. ik bied 800. moet ze er even over nadenken, word de prijs verandert in 950. ik bied 950. ,word het weer verandert in bieden vanaf 950, en allemaal maar 3 tot 5 kopjes per dag mee gemaakt, en een paar jaar oud, waren soms wel 5 jaar oud, wat een geknoei en gerommel daar.ik werd er zo zat van dat ik na een tip van Bobbee bij Hanr een nieuwe Rocket heb gekocht.die heeft de machine eerst afgesteld ,en aan mij geleverd ,ik heb hem nu ik dacht ruim 2 maanden, mocht Hanr een gebruikte hebben dan zit je helemaal goed,mocht je toch op marktplaats willen kopen. kijk goed uit je doppen, of neem iemand mee die er verstand van heeft, dan kun je daar best een goede machine kopen, zeker als je geen haast heb en niet een bepaald merk voor ogen hebt succes
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten