Hallöchen

1
Hoi allemaal,

Ik ben Rob, 42 jaar en woon in een klein plaatsje in Limburg. Koningslust.

Vroeger luste ik geen koffie, toen begon het eens een keer met een bakkie met veel melk en suiker omdat mijn collega alleen maar koffie had gehaald, werkte destijds in de garage als automonteur.

Uiteindelijk bleeft dat bakje wel plakken en dronken we diverse jaren koffie met melk en suiker.
Toen een keer van de suiker afgestapt en later na de melk ook laten staan.
De smaak van pure koffie beviel mij goed.

Ook een keer een bialetti mokkapotje gekocht, maar dronk daar af en toe wat cappuccino mee.
Vond het zo te bitter, en een slecht koffiemolentje waarschijnlijk. Een hele oude van oma, meer een blender met hakmessen.

Echter op vakantie in Oostenrijk in de bergen vond ik de espresso's beter lukken en smaken.
Hier haalde ik dan in de winkel wel voorgemalen koffie voor de mokkapot.

Denk dat het lagere kookpunt ook een factor is, in het niet of minder bitter smaken dan thuis.

Overdag met werken is het behelpen.
Aangezien ik Field service technician ben in de WKK wereld. En veel bij tuinders kom is het geregeld een vies bakje koffie drinken.
Voor nood had ik een senseo met dark roast pads(ja ik weet het vloeken in de kerk denk ik) :D

De senseo is inmiddels kapotgevroren in mijn bus. En nu een nespresso apparaat daarvoor in de plaats.

Voor thuis was ik al langer op zoek naar een ander apparaat.
Daar heeft voor de snelle bak ook altijd een senseo gestaan.

Had enige tijd geleden voor niet veel geld een jura C5 gekocht, maar die moet nog een beurtje hebben.

Als ik dan de constructie van een volautomaat bekijk weet ik niet of dat dan ook een goeie optie was eigenlijk voor espresso te maken.
Zo ook een beetje hier terecht gekomen toen ik internet aan het af struinen was.

Had al eens eerder naar een sage gekeken, maar daar lees ik hier dan weer verschillende meningen over.

Ben inmiddels wel heel wat merknamen rijker geworden maar moet nog eens goed verdiepen in de kenmerken.

Aangezien ik thuis de enige ben die koffie drinkt, heb ik ook niet heel veel luxe nodig.
Wat ik wil maken zal voornamelijk espresso zijn.
Dus nog zoekende. 8-)

Re: Hallöchen

2
Welkom en lekker doorzoeken!
Onze eerste espresso machine was een QuickMill, snel warm omdat het met een thermoblock werkt. Als eerste stap na het mokka-potje waren we daar jaren tevreden mee.
Plezier ermee!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Re: Hallöchen

3
Ooit begonnen met gewoon ordinair koffieapparaat met filter koffie, bij gebrek aan filters gewoon koffie in mok kokend water erop :lol: daarna een krups machine wat een miskoop was dat. Toen een ecm gioto premium die alweer 18 jr in bezit is en laatst magisch door Hanr weer tot leven geroepen is door slechts een draadje op dit forum te beantwoorden. Veel zoek plezier je kan er uren zoet mee zijn al naar gelang wensen en budget.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven