Voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Joris7
Berichten: 22
Lid geworden op: za 28 jan 2023, 13:26

Voorstellen

Berichtdoor Joris7 » wo 08 feb 2023, 19:07

Hallo,

Ik ben Joris, 34 jaar en woon in Voorschoten. (ZH) Ik drink pas 2 jaar koffie. Ik begon ermee omdat ik wel eens wat anders wou drinken dan thee. Ik begon simpel met oploskoffie, toen kocht mijn vrouw een dolce gusto (ook voor de chocomelk voor haarzelf en de kids). Op zich prima koffie maar was en ben benieuwd of ik meer uit koffie kan halen. De cups smaken toch allemaal wat vlak en zurig.

Zodoende werd ik erg enthousiast van de V60. Lekker goedkoop in aanschaf. Maar die V60 is ook precies de reden dat ik hier nu ben. Ik krijg maar geen goede resultaten. Ik hoop dat jullie me verder willen en kunnen helpen.

Mijn set-up:

Hario V60 01 plastic
Fellow Stagg stovetop kettle
hario v60 filters made in Japan
Hario slim plus grinder

Groet,

Joris.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Voorstellen

Berichtdoor gilleko B. » do 09 feb 2023, 08:57

Welkom en succes. Aanmerkelijke vooruitgang. Zelf geen ervaring met deze manier van koffiezetten, filter met alleen de moccamaster. Genoeg advies zal je gaan krijgen, laat je niet te gek maken, koopklieren in je lichaam, weliswaar op gezonde wijze en onbedoeld, worden rap en intens aangezet en ontwikkeld hier🫣.




Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 649
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Voorstellen

Berichtdoor ErikvW » do 09 feb 2023, 09:18

Beste Joris,

Een belangrijke factor die je niet opgeeft is welke koffie je gebruikt. Ik ben zelf geen drip gebruiker, maar omdat ik een fan ben van hem, weet ik wel dat "moederschip" James H een Ultimate technique heeft voor de V60, die is hier te vinden:

https://www.youtube.com/watch?v=AI4ynXzkSQo

Succes!
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » do 09 feb 2023, 12:49

Welkom Joris uit Voorschoten. (ben ik geboren en getogen)
Ook ik heb geen ervaring met de V60.
Wel heb ik een andere filtermethode geleerd van mijn moeder. Die zette koffie in een keramisch potje.
Afbeelding
Dat ben ik twee jaar geleden weer gaan herontdekken. Dat heeft me flink wat pogingen gekost, maar nu zet ik er heerlijke koffie mee. En ik heb weer leuke herinneringen aan vroeger. (ja, ik ben de 65 gepasseerd). Vol blijven houden dus!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten