Even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
koffieboonjj
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 22 mar 2023, 19:42

Even voorstellen

Berichtdoor koffieboonjj » wo 22 mar 2023, 20:03

Hoi, ik ben Jochem. Drink niet veel koffie (2 a 3 espresso per dag), maar het is voor mij wel altijd een fijn moment van de dag. Ik heb momenteel een 13 jaar oude Saeco volautomaat. Destijds gekocht voor net geen € 300,-. Volgens mij mag ik blij zijn dat het beestje het al zo lang doet.

Verder heb ik ook nog een moka potje. Gekocht op vakantie en deze gaat nog regelmatig mee in de koffer. Bij mijn ouders slinger ik altijd graag de Moccamaster aan, om te voorkomen dat ik aan de Senseo moet. Lekkere filterkoffie op zijn tijd is geen straf.

Om de lekkerste koffie uit de volautomaat te krijgen doe ik altijd mijn best. Spelen met de maalgraad (helaas werkt deze sinds kort niet meer), hoeveelheid koffie/water en natuurlijk de boon. Toch heb ik dan regelmatig in Italie en een enkele keer in Nederland, zo’n espresso waarvan ik denk: die wil ik thuis ook!

Ik ben daarom nu ook al maanden het internet aan het afstruinen. Heb ook dit forum van voor tot achter doorgelezen en ben al bij een koffiespeciaalzaak geweest voor meer informatie over halfautomaten. Binnenkort wil ik ook nog naar een zaak gaan die de Lelit MaraX verkoopt. Qua prijs/kwaliteit verhouding hoor ik daar veel goede verhalen over.

Ik zal binnenkort ook mijn zoektocht hier op het forum delen. Ik starte namelijk met het idee van een halfautomaat + bonenmaler en er ging vervolgens een wereld voor mij open de afgelopen maanden. Ik kan me goed voorstellen dat een korte samenvatting van die reis voor andere nieuwsgierige ook interessant kan zijn.

Wordt vervolgd ;)

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 649
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Even voorstellen

Berichtdoor ErikvW » wo 22 mar 2023, 21:05

*uche* HoofdkwartierisleveranciervandeMaraXV2 *uche*
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Even voorstellen

Berichtdoor GuidovW » do 23 mar 2023, 12:43

Welkom Jochem,

Mooie reis al en goed vervolg daarvan gewenst.... :lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » do 23 mar 2023, 14:05

Welkom Jochem, het hoven er inderdaad niet veel te zijn per dag, als ze maar goed zijn!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

koffieboonjj
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 22 mar 2023, 19:42

Re: Even voorstellen

Berichtdoor koffieboonjj » vr 24 mar 2023, 07:41

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ruben-
Berichten: 296
Lid geworden op: ma 27 jun 2022, 10:12

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Ruben- » vr 24 mar 2023, 07:47

Welkom!
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Even voorstellen

Berichtdoor gilleko B. » za 25 mar 2023, 10:07

Goed richting qua keus. Ben benieuwd!




koffieboonjj
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 22 mar 2023, 19:42

Re: Even voorstellen

Berichtdoor koffieboonjj » za 25 mar 2023, 11:23

Dank voor jullie reacties. Weinig winkels die de Lelit verkopen en ook nog eens op zaterdag of een koopavond. Maar ik zie dat van Pommeren in Utrecht ze tegenwoordig ook aanbiedt. Hopelijk kan ik snel daar langs gaan.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Even voorstellen

Berichtdoor gilleko B. » za 25 mar 2023, 11:24

Hoofdkwartier verkoopt ze ook zie ik met enige regelmaat!





Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron