Het voelt alsof ik een Ferrari in mijn studentenkamer heb staan

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5636
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Het voelt alsof ik een Ferrari in mijn studentenkamer heb staan

Berichtdoor gilleko B. » di 23 mei 2023, 17:20

Aan de malers zal het niet liggen, maar straks in alle rust even aanklooien.




Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Het voelt alsof ik een Ferrari in mijn studentenkamer heb staan

Berichtdoor omeCo » za 27 mei 2023, 18:00

Zo dan, straks proberen. Afbeelding

Afbeelding
Je zult begrijpen dat ik benieuwd ben naar je ervaring met deze boon….

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5636
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Het voelt alsof ik een Ferrari in mijn studentenkamer heb staan

Berichtdoor gilleko B. » za 27 mei 2023, 19:06

Mooie boon maar erg zwaar van smaak, vrij donker en overheersend smaakprofiel, proefde weinig tot geen zuurtjes meer, wel lekker in de melk maar vanwege de zwaarte oppassen met doseren. Had niet zo lang geleden een boon van Koepoort en die was ook in deze stijl gebrand. Mijn voorkeur gaat meer uit naar een lichtere branding met een boon waarbij dat past. Tis allemaal goed, maar niet mijn smaak. Heb nu een een Guatamala boon van het HK. Die laat ik nu even rusten. Vergelijkend smaak perspectief





Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Het voelt alsof ik een Ferrari in mijn studentenkamer heb staan

Berichtdoor omeCo » za 27 mei 2023, 19:18

Mooie boon maar erg zwaar van smaak, vrij donker en overheersend smaakprofiel, proefde weinig tot geen zuurtjes meer, wel lekker in de melk maar vanwege de zwaarte oppassen met doseren. Had niet zo lang geleden een boon van Koepoort en die was ook in deze stijl gebrand. Mijn voorkeur gaat meer uit naar een lichtere branding met een boon waarbij dat past. Tis allemaal goed, maar niet mijn smaak. Heb nu een een Guatamala boon van het HK. Die laat ik nu even rusten. Vergelijkend smaak perspectief Afbeelding


Afbeelding
Ik heb de Nicaragua nu ook thuis. Had hem nog nooit geprobeerd Afbeelding. Bij mij juist wel een zuurtje, waar ik dan weer geen fan van ben.
Welk recept houd jij aan?

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5636
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Het voelt alsof ik een Ferrari in mijn studentenkamer heb staan

Berichtdoor gilleko B. » za 27 mei 2023, 19:22

Mooie boon maar erg zwaar van smaak, vrij donker en overheersend smaakprofiel, proefde weinig tot geen zuurtjes meer, wel lekker in de melk maar vanwege de zwaarte oppassen met doseren. Had niet zo lang geleden een boon van Koepoort en die was ook in deze stijl gebrand. Mijn voorkeur gaat meer uit naar een lichtere branding met een boon waarbij dat past. Tis allemaal goed, maar niet mijn smaak. Heb nu een een Guatamala boon van het HK. Die laat ik nu even rusten. Vergelijkend smaak perspectief Afbeelding


Afbeelding
Ik heb de Nicaragua nu ook thuis. Had hem nog nooit geprobeerd Afbeelding. Bij mij juist wel een zuurtje, waar ik dan weer geen fan van ben.
Welk recept houd jij aan?
Basis 16 gram met brewratio 1:2 in ca. 25 sec. Ik laat de koffie even rusten en maak latte's met de nicaraguaan!

Afbeelding



Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron