even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
martinus
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 21:38

even voorstellen

Berichtdoor martinus » zo 21 mei 2023, 15:22

Hallo allemaal,

Nu eindelijk ook mezelf maar even voorstellen, mijn naam is Martin.
Ik volg al jaren met veel plezier het koffiepraat-forum. Veel van opgestoken

Zelf ben ik ooit begonnen met een eenvoudige Solis 110 machine. Maar aangezien ik toch het meeste cappuccino drink kreeg ik al vrij snel last van upgraderitis. Toen dus in Utrecht een Izzo Vivi gekocht en met een beetje mazzel een mooie maler, de Mahlkonig ProM.

Weer een aantal jaren later kwam ik op Marktplaats een La Marzocco GS3 tegen. Bijna nieuw en voor een bedrag wat bijna ongeloofwaardig laag was. Na wat navraag bij de importeur bleek dit helemaal zuiver te zijn....tadaa, ik was de trotse eigenaar van een GS3. Eigenlijk best wel overkill want zo'n goeie barista ben ik nou ook weer niet maar het leerproces is ook leuk.

Daarnaast al jaar of 10 aan het spelen met een Gene Cafe. Erg leuk maar wel vaak verschillende resultaten.
Nu werd er afgelopen week ineens een Quest M3S aangeboden door We Tiger. Na een leuke en leerzame middag in zijn achtertuin is die brander meeverhuist naar Eindhoven (als er iemand nog een goed adresje weet voor een aantal kilootjes groene bonen om te oefenen met de Quest, ik houd me aanbevolen).

Groeten,
Martin

Nick123
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 24 jan 2018, 18:54

Re: even voorstellen

Berichtdoor Nick123 » di 23 mei 2023, 20:28

Welkom Martin!

Er is inderdaad veel informatie te vinden op het forum, dankzij de vele koffie fanaten alhier :) Via markplaats zijn weleens goede deals te maken, al is het ook oppassen geblazen.
Strietman CT2 & Kinu M68

manduca
Berichten: 868
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: even voorstellen

Berichtdoor manduca » di 23 mei 2023, 23:03

Welkom!
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk: Aeropress * Commandante C40

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: even voorstellen

Berichtdoor bobbee » di 23 mei 2023, 23:35

Hallo allemaal,

Nu eindelijk ook mezelf maar even voorstellen, mijn naam is Martin.
Ik volg al jaren met veel plezier het koffiepraat-forum. Veel van opgestoken

Zelf ben ik ooit begonnen met een eenvoudige Solis 110 machine. Maar aangezien ik toch het meeste cappuccino drink kreeg ik al vrij snel last van upgraderitis. Toen dus in Utrecht een Izzo Vivi gekocht en met een beetje mazzel een mooie maler, de Mahlkonig ProM.

Weer een aantal jaren later kwam ik op Marktplaats een La Marzocco GS3 tegen. Bijna nieuw en voor een bedrag wat bijna ongeloofwaardig laag was. Na wat navraag bij de importeur bleek dit helemaal zuiver te zijn....tadaa, ik was de trotse eigenaar van een GS3. Eigenlijk best wel overkill want zo'n goeie barista ben ik nou ook weer niet maar het leerproces is ook leuk.

Daarnaast al jaar of 10 aan het spelen met een Gene Cafe. Erg leuk maar wel vaak verschillende resultaten.
Nu werd er afgelopen week ineens een Quest M3S aangeboden door We Tiger. Na een leuke en leerzame middag in zijn achtertuin is die brander meeverhuist naar Eindhoven (als er iemand nog een goed adresje weet voor een aantal kilootjes groene bonen om te oefenen met de Quest, ik houd me aanbevolen).

Groeten,
Martin
Leuk martin! Mooie brander erbij nu. Dank voor je voorstelling en welkom uiteraard!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

tvanarnhem
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 24 jul 2019, 23:11

Re: even voorstellen

Berichtdoor tvanarnhem » wo 24 mei 2023, 10:02

Welkom! Ben stiekem wel benieuwd wat je voor die GS3 hebt betaald. Hoop zelf ook zo’n deal te scoren. Is het een MP of AV?

Gebruikersavatar
HeinK
Berichten: 154
Lid geworden op: di 20 jul 2021, 18:52

Re: even voorstellen

Berichtdoor HeinK » wo 24 mei 2023, 14:34

Welkom! Ben stiekem wel benieuwd wat je voor die GS3 hebt betaald. Hoop zelf ook zo’n deal te scoren. Is het een MP of AV?
Welkom inderdaad. Dit vraagt om een foto van de setup in het 'wat hebben we staan' topic! Zoiets zou ik ook graag zien langskomen op Marktplaats, dat spreekt voor zich.

martinus
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 21:38

Re: even voorstellen

Berichtdoor martinus » za 27 mei 2023, 07:37

Welkom! Ben stiekem wel benieuwd wat je voor die GS3 hebt betaald. Hoop zelf ook zo’n deal te scoren. Is het een MP of AV?
Het is een AV.
Toen iets meer dan de helft van de nieuwprijs voor betaald. De toenmalige nieuwprijs, ze zijn volgens mij aardig in prijs toegenomen.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: even voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » za 27 mei 2023, 08:51

Welkom hier en plezier!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron