Eindelijk voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
young spruce
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 31 jul 2022, 21:48

Eindelijk voorstellen

Berichtdoor young spruce » za 29 jul 2023, 14:01

Hoi,

Ik zit al een tijdje een beetje mee te lezen op het forum en moet mij nu toch maar eens voorstellen.

Junior, 32 jaar, woonachtig in Amersfoort. Na vele omzwervingen richting espresso drink ik nu vooral filter koffie. Zoals sommigen helemaal los gaan met het modden van een espresso apparaat, zo doe ik het bij filter koffie.

Ik heb momenteel een fellow ode met SSP burrs en een 1zpresso K Plus. En de Sculptor 078 is hopelijk binnenkort onderweg. In het verleden een Niche Zero en DF64 omdat ik misschien toch ooit meer espresso zou drinken, maar dat doe ik dus niet.

Voor filterkoffie heb ik een een Orea, Origami, Gabi Master A, Switch, Aeropress en Mugen. Voor espresso ben ik dus makkelijker, daar heb ik alleen een Cafelat Robot voor waar ik heel tevreden mee ben voor drie kopjes in de week. Helemaal in combi met de K Plus is het echt een handmatig zen momentje.

Sinds een tijd reminiraliseer ik ook mijn eigen demiwater, en als ik lui ben gebruik ik Spa Blauw :lol:

Mijn go to brander is Shokunin, vooral vanwege hun samenwerking met boeren. Verder doe ik maandelijks mee aan de Mystery Coffee League om mijn smaakpapillen een beetje te trainen.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5655
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Eindelijk voorstellen

Berichtdoor gilleko B. » za 29 jul 2023, 14:40

Hi,

Ik ga nog veel van je leren van je maler-ervaring. Leuk die Robot, ik denk dat ik die ooit eens ga aanschaffen in het mintgroen. Succes hier.




young spruce
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 31 jul 2022, 21:48

Re: Eindelijk voorstellen

Berichtdoor young spruce » za 29 jul 2023, 18:40

Hi,

Ik ga nog veel van je leren van je maler-ervaring. Leuk die Robot, ik denk dat ik die ooit eens ga aanschaffen in het mintgroen. Succes hier.

Afbeelding
Voel je vrij een bericht te sturen als je vragen hebt. Hetzelfde geldt voor de Robot. :D

Heb trouwens nog een oude Rok Espresso staan, die wil ik binnenkort van de hand doen. Die mag je best lenen als je de workflow van handmatige espresso wilt proberen. Ik heb die tweedehands gekocht en was er zo weg van dat ik vrij snel een Robot heb aangeschaft.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5655
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Eindelijk voorstellen

Berichtdoor gilleko B. » za 29 jul 2023, 18:45

Thx mocht ik een gekke bui krijgen




Rosanne
Berichten: 334
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Eindelijk voorstellen

Berichtdoor Rosanne » za 29 jul 2023, 21:58

Hi,

Ik ga nog veel van je leren van je maler-ervaring. Leuk die Robot, ik denk dat ik die ooit eens ga aanschaffen in het mintgroen. Succes hier.

Afbeelding
Voel je vrij een bericht te sturen als je vragen hebt. Hetzelfde geldt voor de Robot. :D

Heb trouwens nog een oude Rok Espresso staan, die wil ik binnenkort van de hand doen. Die mag je best lenen als je de workflow van handmatige espresso wilt proberen. Ik heb die tweedehands gekocht en was er zo weg van dat ik vrij snel een Robot heb aangeschaft.
Kreeg jij wel lekkere espresso uit de ROK? Ik heb er thuis ook een staan (een van de eerste versies zonder pressure kit) en kreeg er niks lekkers uit ondanks goede bonen.
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

young spruce
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 31 jul 2022, 21:48

Re: Eindelijk voorstellen

Berichtdoor young spruce » zo 30 jul 2023, 19:12

Hi,

Ik ga nog veel van je leren van je maler-ervaring. Leuk die Robot, ik denk dat ik die ooit eens ga aanschaffen in het mintgroen. Succes hier.

Afbeelding
Voel je vrij een bericht te sturen als je vragen hebt. Hetzelfde geldt voor de Robot. :D

Heb trouwens nog een oude Rok Espresso staan, die wil ik binnenkort van de hand doen. Die mag je best lenen als je de workflow van handmatige espresso wilt proberen. Ik heb die tweedehands gekocht en was er zo weg van dat ik vrij snel een Robot heb aangeschaft.
Kreeg jij wel lekkere espresso uit de ROK? Ik heb er thuis ook een staan (een van de eerste versies zonder pressure kit) en kreeg er niks lekkers uit ondanks goede bonen.
Met goed doorspoelen en preinfusie lukte het prima. Ik had ik ook de GC update (soort glas materiaal voor het waterdeel), misschien maakte dat ook een verschil.

Rosanne
Berichten: 334
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Eindelijk voorstellen

Berichtdoor Rosanne » zo 30 jul 2023, 19:21

Voel je vrij een bericht te sturen als je vragen hebt. Hetzelfde geldt voor de Robot. :D

Heb trouwens nog een oude Rok Espresso staan, die wil ik binnenkort van de hand doen. Die mag je best lenen als je de workflow van handmatige espresso wilt proberen. Ik heb die tweedehands gekocht en was er zo weg van dat ik vrij snel een Robot heb aangeschaft.
Kreeg jij wel lekkere espresso uit de ROK? Ik heb er thuis ook een staan (een van de eerste versies zonder pressure kit) en kreeg er niks lekkers uit ondanks goede bonen.
Met goed doorspoelen en preinfusie lukte het prima. Ik had ik ook de GC update (soort glas materiaal voor het waterdeel), misschien maakte dat ook een verschil.
Ja die gc update bedoel ik! Wist even niet meer hoe het heette. Ja ik merkte ook dat ik hem echt goed moest voorverwarmen maar dan nog kreeg ik hem niet lekker op temperatuur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Eindelijk voorstellen

Berichtdoor omeCo » ma 31 jul 2023, 07:47

Altijd leuk, iemand uit de buurt! Wie weet tot ziens!


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten